Gruba, grubsza i najgrubsza

Włóczkę Country (Alize) już dawno miałam ochotę wypróbować więc przy okazji kolejnego zamówienia dorzuciłam dwa motki.

To bardzo gruba mieszanka akrylu z wełną spleciona z cieńszej nitki jak sznurek I-cord. Jak się postarać to nawet można ją spruć, trzeba więc uważać i po przecięciu zabezpieczyć końcówkę. Ale przez to jest lekka pomimo swojej grubości. W 100g motku jest tylko 34 m i bałam się że 1 motek nie wystarczy na czapkę - ale wystarczył :-)
Robiłam na drutach nr 20 (!) zwykłym dżersejem i na czapkę nabrałam tylko 22 o. Chociaż nie konkretnie na tych "drewniakach" ze zdjęcia - ale są bardziej fotogeniczne ;-)
Dziergałam na okrągło, na drutach z żyłką - a w zasadzie z żyłą! Nie łatwo jest zrobić pętelkę 'magic loop' z takiej grubej żyły... ale poradziłam sobie jakoś.
Przy tych grubasach dwunastki na których robiłam kolejną czapkę wyglądają niepozornie :-)

A czapka niebieska to kolejna z serii "czapek z przypinkami" o których pisałam TUTAJ.
Włóczka Love Wool Katia kolor jasny szaroniebieski (nr 110) - a w opisie miał być turkus... no nie jest! Włóczkę kupiłam dla siebie ale ponieważ to nie jest ten kolor o który mi chodziło - czapka jest do sprzedania.

Zrobiłam ją z 1 motka wełny, na drutach nr 12.
Wzór - półpatentowy.
Zobaczcie że pomimo znacznej różnicy w grubości włóczki wielkość oczek wzoru w obu czapkach jest podobna - to wzór tak wydłuża oczka w niebieskiej czapce.

 Lecimy dalej wg grubości drutów - teraz na drutach nr 10 - wzorem dwukolorowym półpatentowym, czyli "brioszka".
Czapkę zrobiłam na szybko w piątek przed sobotnim wyjazdem bo chciałam mieć komplet z ->szalikiem :-)
Wykorzystałam reszkę Siberia (Katia) - to ten zielono-turkusowy melanż i szarą Highland 10 (Lammy) pozostałość po ->bomberce
Ponieważ druty cieńsze nabrałam 30 o. - reszta jak w opisie "czapki z przypinkami". Brioszka powstała gdy jedno okrążenie zrobiłam szarym kolorem, ściągaczem patentowym (oczko prawe wkłute głębiej, lewe normalnie) a drugie okrążenie zwykłym ściągaczem 1/1 włóczką zieloną.
Ta czapa jest moja i nie oddam! ;-)
Ale dwie poprzednie - niebieska Love Wool i kolorowa Country są do sprzedania. Chętnych proszę o maila albo zapraszam na Etsy.

Komentarze

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty