Posty

Wyświetlanie postów z styczeń, 2013

Białe szczury i inne takie :)

Obraz
Zrobiłam czapkę mojemu dziecku
- O! Co to jest?... Szczury? O_o
No, w założeniu miały być białe niedźwiedzie :D

A więc czapka w białe szczury ;)  z Alpaki (Drops) podwójną nitką i z podwójnym dołem. Zrobiłam najpierw część wewnętrzną, dżersejem. Potem 1 okr. o. lewych i dalej już wierzch z żakardowymi wzorkami. Gdy wierzchu było tyle samo co części wewnętrznej złożyłam robótkę w połowie i złapałam początek robótki robiąc plisę.

Tak to wygląda od środka - dzięki temu czapka jest naprawdę ciepła i nie przewiewa.

Oprócz niedźwiedzi-szczurów na czapce są jeszcze serduszka :) Bo to miały być zakochane niedźwiedzie - taką historyjkę sobie dorobiłam do czapki... ;-)


Druga czapka już jest bez niespodzianek - w norweskie wzorki i gwiazdki -> wg wzoru z Dropsa.

Wzór wzięłam tak ogólnie tylko bo moim zdaniem pojedyncza Alpaka dropsowa jest na czapkę za cienka, zrobiłam z grubszej włóczki - Merinogold8 - i tylko w 3 kolorach, potrzeba 2 motki + troszkę z trzeciego (czerwony). Druty nr 4,5.



Komplet z szalikiem.

Obraz
Czyli ocieplamy dalej :)
Tym razem komplet czapka i szalik z pięknej wełny merino Nimbus (Zitron) - na całość 25 dag, druty nr 4,5 (czapka) i 5 (szalik).

Wełna jest przecudnej urody! Robiłam już z niej golf w czerwieniach a ten  kolor ma nr 26.

Wzór wymyśliłam samodzielnie ;) 3p/3l przez 9 rz. a potem 1 rz. oczka prawe i zamiana miejscami - tam gdzie prawe to lewe i odwrotnie.




Szalik ma dodatkowo na początku i na końcu wzór warkoczyków które maja imitować frędzle - a tak dla urozmaicenia :)

Czarny komplet z kominem.

Obraz
Nie wiem dlaczego ludzie tak lubią czarny kolor - a to się tak źle robi, nic nie widać... :P

Komplet z włóczki Nepal (Drops) - komin który można jak widać nosić również jako gorset, czapka i mitenki.
Razem wyszło 40 dag, druty nr 4,5 (czapka i mitenki) i 5 (komin).
Komin robiony na okrągło, wzór identyczny jak robiony wcześniej -> fuksjowy.



Czapka też na okrągło, wzór - to plecione warkocze na przemian z dwoma prążkami z oczek prawych - czyli taki sam jak mitenki. Jak wyglądają mitenki przy fuksjowym też lepiej widać bo czarny się źle fotografuje :)


Torebka z motywem granny square.

Obraz
Torebka filcowana a wcześniej zrobiona na szydełku. Taką torebkę przyuważyłam już dawno na stronie Lana Grossy i spodobała mi się.

Moja zrobiona jest z wełny Alaska (Drops) - ok. 30 dag w 5 kolorach, oraz Śnieżka - 10 dag (na boki i uszy, bo mi Alaski zabrakło). Szydełko nr 5.

Filcowałam w pralce w temp. 50 C.

Z przodu i z tyłu jest duży kwadrat wzorem granny square - troszkę się różnią układem kolorów.
 A potem taki kwadrat z 3 stron obrobiłam półsłupkami - to są boki i dno torebki.
Uszy też zrobiłam na szydełku (wzdłuż) - łańcuszek i 5 rz półsłupków złożone w rulonik i zamknięte 1 rz. oczek ścisłych zamykających.


 Środek wykończony podszewką (recykling ze starej bluzki ;). Podszewkę uszyłam na maszynie ale do torebki wszyłam już ręcznie.
W środku jak widać zestaw dziewiarski: 2 motki włóczki, druty i książka... ;-)


Na dole dla porównania zestawienie zdjęć jaka jest różnica wielkości torebki przed i po filcowaniu :)

Kwadrat "granny square" - przed filcowaniem - 38 cm, po -…

Wyprzedaż "garażowa" - wszystko po 10 zł!

Obraz
Z powodu gwałtownie kurczącego się miejsca w szafach oraz ogólnie w mieszkaniu muszę wygospodarować sobie przestrzeń na nowe robótki :-) Wyprzedaż ogłaszam niniejszym!


 Zdjęcie powyższe jest przykładowe - wszystkie prace na sprzedaż można zobaczyć WTYM ALBUMIE. Wszystkie przedstawione prace są nowe, nieużywane! Pod zdjęciami napisałam krótką charakterystykę, jeśli ktoś ma więcej pytań to mailowo proszę :) Cena na wszystko jak w tytule + koszt przesyłki wg cennika Poczty.  Zainteresowanych proszę o kontakt -> na maila. W komentarzu pod zdjęciem można sobie zarezerwować daną rzecz.

------
24.01.13r.
Jestem mile zaskoczona zainteresowaniem wyprzedażą :-) Sprzedane i wysłane rzeczy usunęłam z albumu więc zostały tam resztki. Mam nadzieję że zadowolone będą wszystkie strony - ja w każdym razie bardzo, bo zrobiło mi się trochę luźniej w szafie! A i niespodziewane parę złotych też cieszy... :) Myślę że jak się zrobi ciepło to będzie kolejna wyprzedaż - letnia, bo letnich ciuszków też się …

Sweter "Fair Isle"

Obraz
- czyli dużo kolorowych wzorków :)
Powstał z resztek pozostałych po różnych robótkach + dokupione 2 motki żeby kolorystycznie pasowało.

Włóczka to głównie Lima (Drops) i Tobiane (Cheval Blanc) - łącznie jakieś 55 dag, druty nr 4.
Chciałam żeby sweter nie był gruby, żeby bez problemu zmieścił się pod kurtką, ale bardzo ciepły. Myślę że się udało bo na całej prawie powierzchni od spodu są ciągnięte nitki wzorów żakardowych co bardzo ociepla no a poza tym to w większości wełna i alpaka.




Wzorki kombinowane, różne, kombinacje kolorystyczne wymyślone w trakcie przerabiania. Wrobiłam nawet logo własne - metka już nie potrzebna ;-)


Komplet szydełkowy

Obraz
Szydełkowy komplet powstał z włóczki którą kupiłam kiedyś z ciekawości, bo chociaż to 100% akryl (a za akrylem nie przepadam) to spodobał mi się kolor.
Kolor dalej mi się podoba - piękny rudo-brązowy - ale niestety akryl okazał się w dotyku wyjątkowo sztuczny... to mnie trochę zniechęciło i włóczka przeleżała ze 2 miesiące.

Ale zrobiło mi sie jej szkoda że tak leży i się marnuje ;)  i zrobiłam z niej najpierw długi (podwójny) komin a potem dorobiłam drutowo-szydełkową czapkę.

Włóczka nazywa się - Cadix (niestety tego koloru juz nie ma w sprzedaży), na cały komplet potrzeba 25 dag. Szydełko nr 6, druty nr 5,5.

Komin do podwójnego owinięcia (ok. 130 cm w obwodzie) zszyty jest w pętlę moebiusa. 
->TUTAJ schemat wzoru.
Ja zrobiłam na szerokość 34 o. łańcuszka, czyli 11 x motyw wzoru.

Na czapkę zrobiłam najpierw ściągacz na drutach (60 o. i 8 cm wysokości) - na okrągło, a potem na tym ściągaczu przerabiałam szydełkiem tym samym wzorem co komin (22 x motyw).


Czapka pasuje na obwód głow…

Żakiecik

Obraz
Doczekałam się brakującego motka i mogłam nareszcie skończyć mój żakiecik a'la Chanel :)

Włóczka - Alpaka (Drops) podwójna nitka - 45 dag jasno-beżowej i niecałe 10 dag czarnej, druty nr 4.

Wzór - pojedynczy ryż zwany też wzorem perłowym, a plisy wzorem francuskim. Nie przepadam za ryżem ale pasował mi do fasonu swetra - miało być prosto i klasycznie. Z przodu są tylko małe wpuszczane kieszonki.




Festiwal czapek!

Obraz
Będzie duża ilość różnych czapek bo "wpadłam w ciąg"... ;-) Część jest na zamówienie do Unikalnych ale reszta zrobiona z potrzeby serca.

Na początek ta z której jestem najbardziej dumna - męska z kolorowymi, żakardowymi wzorkami. Dzięki blogowi U Antoniny  dowiedziałam się że taka technika nazywa się fair isle, oraz wiele innych ciekawostek. A jak się naoglądałam różnych wzorków to zachciało mi się też coś takiego zrobić.
Czapka robiona na okrągło, z różnych resztek szlachetnych wełen które akurat miałam. Druty nr 4,5.


Czapka Peruwianka, wg mojego wzoru - tutaj czerwona(jest opis wykonania).
Ta jest ze szlachetniejszej włóczki bo z  włoskiej Senales (merino z akrylem). Piękna, gruba i miękka włóczka, bardzo mi się podoba!
Druty nr 5,5

Włóczka wydawała mi sie tej samej grubości co w opisanej czerwonej ale jest jednak grubsza - próbka wyszła mi 12 o. na 10 cm i musiałam zmniejszyć liczbę oczek w stosunku do opisu na 62.

A to moja czapka - bo w tym sezonie jeszcze sobie nie zro…

Różne różności...

Obraz
Będzie sweter - żakiet w stylu Chanel, ale nie wiem kiedy bo zabrakło mi włóczki... Alpaka Drops - była wszędzie a teraz jak ja potrzebuję dokupić jeden motek to oczywiście tego koloru nie ma w żadnej pasmanterii!
Jakby tak komuś przypadkiem została resztka - jasny beż eko, kolor nr 2020 to chętnie przygarnę :-) Zabraknie mi na drugi rękaw jakieś 20 g... Napisałam do wszystkich znajomych pasmanterii - może będzie, ale wszędzie czekają na dostawę.

A mój żakiet czeka na drugi rekaw i guziczki.
 A poza tym to nic nowego - realizuję zamówienia z Unikalnych. Kamizelka z imieniem na 6 m-cy z trampeczkami do kompletu. Już taką robiłam -> TUTAJ tylko imię inne :)


Ale znalazłam fajne uśmiechnięte guziczki :-)

No i mitenki - jedna para czarna i druga ecru, wzór stosowany przeze mnie od dawna czyli gruby, pleciony (potrójny) warkocz z 9 oczek na wierzchu + szydełkowe wykończenie.




Będą jeszcze czapki, kaszkiet i szalik - czyli typowe zimowe ocieplacze.