Posty

Wyświetlanie postów z styczeń, 2018

Archiwalne opisy - cz2. czapki.

Obraz
Dalszy ciąg archiwalnych opisów z mojego poprzedniego bloga - dzisiaj beret i kaszkiet.



Tęczowy beret.30 lipca 2010 Znacie beret Mochi Plus Tam? Dawno już mi się podobał (beret jako taki, bo ja beretów nie noszę) a ponieważ lato chwilowo odpuściło to zachciało mi się spróbować taki zrobić. Włóczka musi być wielokolorowa więc kupiłam 1 motek Padisah, druty 4,5 i zrobiłam.

Nie korzystałam z oryginalnego opisu bo po pierwsze nie chciało mi się tłumaczyć, a po drugie i tak miałam inną włóczkę – tak więc wykonanie autorskie :-)
Beret robi się w poprzek, za pomocąrzędów skróconych.
Składa się z 8 klinów: Na druty nabieramy 32 o. i przerabiamy 2 rz. wzorem gładkim prawym. Następnie zostawiamy z lewej strony 1 x 3 o. i 7 x 2 o. (rzędy skrócone), dalej przerabiamy wszystkie oczka – 4 rz., wzór francuski prawy. Mamy jeden klin, powtarzamy to jeszcze 7 razy. Zamiast ostatniego rzędu ostatniego klina odcinamy dłuższą nitkę i zszywamy początek z końcem szwem dziewiarskim. Środek be…

Archiwalne opisy - cz1.dla dzieci.

Obraz
Zanim w 2012r. zaczęłam prowadzić bloga tutaj przez kilka lat pisałam na Onecie - przeniosłam się, bo miałam tam za mało miejsca. Ponieważ nie dało się go "zmigrować" zostawiłam stary blog aby pełnił rolę archiwum - zebrało się na nim sporo moich prac, trochę wiedzy i pomysłów.
W najbliższym czasie platforma blogowa (która zdążyła już w międzyczasie zmienić nazwę) zamyka się całkowicie. Znikną więc niestety też moje stare wpisy, zdjęcia, opisy wykonania itp.
Postanowiłam zachować niektóre, te bardziej (wg mnie) udane :-) Skopiuję je tutaj, żeby można je było kiedyś znaleźć.
Dzisiaj - dziecięce (niemowlęce) trampeczki szydełkowe i komplet truskawkowy na drutach.
Wiosenne trampeczki.13 marca 2007
 Widziałam je już w zeszłym roku – dziewczyny z forum robiły, a teraz zachciało mi sie spróbować czy umiem i ja takie zrobić  – moje są takie:

robiłam je ze zdjęcia, szydełkiem nr 3 z wełny Merino 2000 (Lana Grossa) – mięciutka, nie drapie, a akurat z niej miałam potrzebne resztki).

Od czarnego do koralowego

Obraz
Sweter z efektem 'ombre' zrobiony z 3 motków włóczki Melody (Katia).
Mój kolor to nr 206, robiłam na drutach nr 6.
Więcej o włóczce napisałam w poprzednim wpisie (->tu).

Ponieważ cały efekt robi włóczka, sweter jest całkiem prosty, o kroju oversize zrobiony w całości (poza ściągaczami) dżersejem prawym.

Kupiłam 3 motki, tak jak sugerował producent - i zostało mi tyle włóczki co na zdjęciu :-) Ważne że wystarczyło!
Po jednym motku na tył i przód - z resztki motka na przód zaczęłam (po zszyciu swetra) robić stójkę przy dekolcie. Wystarczyło na ok. 2 cm, dalej kontynuowałam z ostatniego, trzeciego motka.

Wyzwaniem były rękawy - nie ma sposobu żeby zrobić identyczne jak mamy tylko jeden motek włóczki, zdecydowałam więc że jeden rękaw będzie się zaczynał czarnym kolorem (nitka ze środka motka) a drugi czerwonym (nitka od początku motka). Są więc swoją odwrotnością.

Rękawy zakończone są prosto, sweter nie ma też podkroju pachy - jedynie ramiona wymodelowane są na skos za pomocą …

Katia Merino - szary golf.

Obraz
Pokazuję sweter tylko dlatego że wcześniej sygnalizowałam że robię - żeby nie było że nie skończyłam ;-) Zajęło mi to prawie miesiąc ale jest: golf męski, taki sam jakich już robiłam kilka, w różnych wariantach szarości.
Włóczka - Merino 100% (Katia), chyba 75 dag (nie wiem czy mi się nie pomyliła ilość motków), druty nr 4 i 3,5.
Manekin jest jak widać damski i w dodatku rozmiaru 36 więc sweter na nim trochę wisi (golf jest L - męskie).


Szczerze mówiąc - nie lubię tego swetra! A niestety muszę zrobić taki jeszcze jeden, ponieważ nie wykazałam się w porę asertywnością i obiecałam... Obrzydziłam sobie ten wzór już dokumentnie, tak więc ten który muszę jeszcze zrobić będzie na bank ostatni!...

Melody Katia.

Obraz
Efekt 'ombre' podoba mi się od dawna - i znalazłam chyba właśnie idealną włóczkę!
To - jak widać na zdjęciu Melody (Katia) - 90% wełna, 10% poliamid.

Motki 100 gramowe z bardzo długą gradacją koloru,  ja kupiłam nr 206 od czerwonego (koral) do czarnego. I ta gradacja ciągnie się przez cały motek, tylko raz. To co widać na zdjęciu to jest tył swetra zrobiony z dokładnie jednego motka - zostało jakiś metr nitki.

Robię od dołu i chciałam żeby ciemniejsze było na dole swetra - wyciągnęłam więc nitkę ze środka motka.
Włóczka jest lekka, niegryząca i ma strukturę łańcuszkową. Robię na drutach nr 6.
Co jeszcze ważne - wszystkie motki są identyczne - czyli zawsze zaczynają się od czerwonego i kończą czarnym kolorem. Co gwarantuje że przód zrobiony z takiej samej ilości oczek będzie identyczny.
 Włóczka jest wydajna, napisano że na sweter wystarczą 3 motki - tyle też kupiłam. 1 motek na tył, drugi na przód - więc z ostatniego musiałyby wyjść rękawy.
Przypomniałam sobie geometrię - r…

Kolorowy Relax

Obraz
Dla jasności - Relax to nazwa włóczki, bo przy swetrze się trochę napracowałam ;-)

Sweter - płaszczyk zrobiony z kilku energetycznych kolorów włóczki Relax (Filati) - a dokładni z 4 kolorów.
Potrzebowałam na niego 13 motków włóczki ale zostało z 3 kolorów po pół motka czyli sweter waży ok. 1150g. Druty nr 5, szydełko nr 5.

Sweter zrobiony dżersejem za wyjątkiem plis wykończeniowych które zrobiłam francuzem. No i kaptura który jest częściowo szydełkowy.

Zostawione są też długie nitki na łączeniach kolorów które pozaplatałam w warkoczyki (było duuużo zaplatania!).

Szydełkowy kaptur zaczyna się robić jak koło, po pewnym czasie przerabiamy koło w kwadrat, a potem ten kwadrat składamy na pół i łączymy szydełkiem wzdłuż jednego z boków. Wykończenie kaptura z przodu, przy twarzy jest zrobione na drutach (podwójnie złożona plisa).




Sweter nie ma zapięcia - być może będzie w kilku miejscach wiązanie ze sznureczków/warkoczyków, zobaczymy.


Zaplatam warkoczyki swetrom.

Obraz
Nie było nowego wpisu od jakiegoś czasu - co nie znaczy że nic nie robię :-) Na przykład zaplatam warkoczyki swetrom! 😉 A sweter jest długi, w zasadzie to płaszcz więc trochę to trwa...
Będzie kolorowy, z warkoczykami właśnie i z szydełkowym kapturem. Została 1/4 przodu - i duuużo warkoczyków do zaplecenia!


Równocześnie robię też inny sweter - wzór pewnie znajomy dla tych co śledzą mojego bloga.
Będzie sweter męski, z golfem. I też z warkoczykami - tylko innymi ;-)







No i zdarza mi się tez robić inne rzeczy, poza dzierganiem - chociaż tu może tak nie całkiem poza... 😛
Czyli podróżować.
Zdjęcie zrobione na lotnisku, w oczekiwaniu na spóźniony samolot ;-)

Kolorowe czapki

Obraz
Ja myślę że dzierganie czapek to na pewno jest jakiś nałóg... bardzo go lubię! 😀
Kolejne czapki zrobiłam, chociaż wcale mi się nie nudzi, zasadniczo...

Kupiłam Alize Superlana Maxi Multicolor bo ma fajne kolory - i zrobiłam dwie czapeczki.

Druty nr 7 - więc robi się bardzo szybko.

Wzór też prosty, bo przy takiej kolorowej włóczce nie ma co kombinować - ściągacz 3p./2l. Przerabiałam w okrążeniach, na drutach z żyłką i kolory ułożyły mi się w takie spiralne paski.
Nabrałam 45 o. (czapka jest dopasowana, ale nie ciasna) i przerabiałam prosto do wysokości 24 cm. Teraz - ponieważ wzór powtarza się 9x na zakończenie czapki też odejmowałam po 9 o. - równomiernie na całym obwodzie, 3 x w co drugim okrążeniu. Gdy na drucie zostało mi 18o. ucięłam nitkę i przewlekłam na nią pozostałe oczka. Pompony zrobiłam z innych włóczek - dobrałam jeden z kolorów występujących na czapce. Gotowa czapka ma długość ok. 28 cm (na głowę ok. 54 cm) i można ją nosić tak żeby pompon zwisał z tyłu, albo podwinąć b…

2018

Obraz
Kochani życzę wszystkim jak najlepszego roku 2018! oby nam się spełniły nasze marzenia :-)


 Nie świętowałam wczoraj jakoś specjalnie, bo tak naprawdę to był dobry rok i nie mam powodów żeby świętować jego zakończenie ;-) minął tak szybko...
Pokusiłam się natomiast o małe podsumowanie robótkowych dokonań. 
Tak więc w 2017r. zrobiłam:
19 czapek
24 swetry
17 kominów i szalików
4 tuniki
2 poncha
3 pary mitenek
4 opalacze/bikini

Nie jest to może rok rekordowy, bo zdażało mi się zrobić więcej - ale czasem mam ochotę poczytać po prostu książkę albo gdzieś wyjechać 😁 Co też w minionym roku czyniłam!
Pozdrawiam serdecznie - bądźmy po prostu szczęśliwi!!