Melody Katia.


Efekt 'ombre' podoba mi się od dawna - i znalazłam chyba właśnie idealną włóczkę!
To - jak widać na zdjęciu Melody (Katia) - 90% wełna, 10% poliamid.

Motki 100 gramowe z bardzo długą gradacją koloru,  ja kupiłam nr 206 od czerwonego (koral) do czarnego. I ta gradacja ciągnie się przez cały motek, tylko raz. To co widać na zdjęciu to jest tył swetra zrobiony z dokładnie jednego motka - zostało jakiś metr nitki.

Robię od dołu i chciałam żeby ciemniejsze było na dole swetra - wyciągnęłam więc nitkę ze środka motka.
Włóczka jest lekka, niegryząca i ma strukturę łańcuszkową. Robię na drutach nr 6.
Co jeszcze ważne - wszystkie motki są identyczne - czyli zawsze zaczynają się od czerwonego i kończą czarnym kolorem. Co gwarantuje że przód zrobiony z takiej samej ilości oczek będzie identyczny.
 Włóczka jest wydajna, napisano że na sweter wystarczą 3 motki - tyle też kupiłam. 1 motek na tył, drugi na przód - więc z ostatniego musiałyby wyjść rękawy.
Przypomniałam sobie geometrię - rękaw będzie zakończony prosto i rozszerza się ku górze - a więc to trapez. Te wyliczenia w rogu to przewidywana powierzchnia rękawa - co stanowi mniej niż połowę powierzchni tyłu (wyliczenie na swetrze). Wygląda na to że wystarczy i zostanie jeszcze na stójkę przy dekolcie! 😀 Zobaczymy czy moje matematyczne wyliczenia sprawdzą się w praktyce ;)
Aha! Włóczkę kupiłam w fastryga.pl :-)

Komentarze

  1. Fantastyczna włóczka! Nareszcie nie pasy, a piękne ombre po całości! I jakie kolory w ofercie! (Houston mamy problem 😜).
    Nurtuje mnie tylko jedno pytanie: jak zrobić identyczne rękawy kupując 3 motki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się :) Nie będą identyczne - będą symetryczne!

      Usuń
    2. Protestuje, przy bobbelach mozna dokupic ekstra male bobbelki na rekawy, identycznie ufarbowane.

      Usuń
    3. przy jakich bobbelach bo nie rozumiem..?

      Usuń
  2. Geometria i symetria! Ok😊!
    Czekam na rezultat tych matematycznych łamigłówek☺

    OdpowiedzUsuń
  3. A gdzie taką włóczkę kupić? Efekt powalający

    OdpowiedzUsuń
  4. Umknęło mi ostatnie zdanie o miejscu zakupu ...;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. hmmm i jak to zrobisz, rękawy będą w różnych kolorach?:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Będzie śliczny sweter, dziękuję za recenzję :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty