Kolorowe czapki


Ja myślę że dzierganie czapek to na pewno jest jakiś nałóg... bardzo go lubię! 😀
Kolejne czapki zrobiłam, chociaż wcale mi się nie nudzi, zasadniczo...

Kupiłam Alize Superlana Maxi Multicolor bo ma fajne kolory - i zrobiłam dwie czapeczki.

Druty nr 7 - więc robi się bardzo szybko.

Wzór też prosty, bo przy takiej kolorowej włóczce nie ma co kombinować - ściągacz 3p./2l. Przerabiałam w okrążeniach, na drutach z żyłką i kolory ułożyły mi się w takie spiralne paski.
Nabrałam 45 o. (czapka jest dopasowana, ale nie ciasna) i przerabiałam prosto do wysokości 24 cm. Teraz - ponieważ wzór powtarza się 9x na zakończenie czapki też odejmowałam po 9 o. - równomiernie na całym obwodzie, 3 x w co drugim okrążeniu. Gdy na drucie zostało mi 18o. ucięłam nitkę i przewlekłam na nią pozostałe oczka. Pompony zrobiłam z innych włóczek - dobrałam jeden z kolorów występujących na czapce. Gotowa czapka ma długość ok. 28 cm (na głowę ok. 54 cm) i można ją nosić tak żeby pompon zwisał z tyłu, albo podwinąć brzeg i wtedy jest krótka.
Ja robię dosyć luźno, więc jeśli ktoś przerabia ciaśniej to można wziąć druty nr 8 - a najlepiej wcześniej zrobić próbkę i sprawdzić czy będzie pasować, albo przynajmniej przymierzyć na głowę gdy mamy kilka cm robótki (a nie na koniec ;-) i ewentualnie spruć i nabrać więcej oczek :)



Wcześniej zrobiłam jeszcze czarną, krótką, z włóczki Relax - w założeniu dla siebie, ale nie wiem czy mi tak do końca odpowiada... może zrobię jeszcze inną?...

Czapka ma dwa plecione grube warkocze i pompon ze sztucznego futerka.

Te kolorowe są do sprzedania na pewno, czarna - jeszcze się zastanowię ;-)

Komentarze

  1. Kolorowe przecudne!!!!😍
    Też mam ten nałóg, a Ty mi nie pomagasz😀.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam podobnie z czapkami.
    Te maja przepiękne pompony, ja takich nie umiem niestety.
    Zawsze wychodzą mi lekko nierówne i odstają od czapki. Jest może na to jakiś patent, żeby były takie ładne i zgrabne? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam sobie kiedyś takie plastikowe składane kółeczka do robienia pomponów - robi się szybciej i wychodzą równe :)

      Usuń
    2. A jak się zrobią trochę krzywe to trzeba je nożyczkami przyciąć i wyrównać :)

      Usuń
  3. Piękne te czapki, szczególnie wersja z niebieskim pomponem mnie się podoba!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty