Hela

 Islandzki, tradycyjny Loppapeysa - wzór nosi nazwę Hela.

Wełna - tradycyjna, islandzka Alafosslopi (Istex). Gruba, ciepła, gryzie 😉 Ale sweter nadaje się na poważne mrozy! 

Wyszło mi 5 motków w kolorze ciemny dżins i po 1: jasno szary i biały. Druty nr 6.

Zrobiłam go od góry - czyli odwrotnie niż robione są tradycyjne islandzkie swetry. Jest przez głowę, dekolt wykończony podwójną stójką - rękawy i dół swetra ściągaczem. 


Miały być zdjęcia w ładnych okolicznościach przyrody, bo kończyłam go po drodze i już będąc w Zakopanem - ale przyroda odmówiła współpracy... 😉 więc tylko we wnętrzach.

To jest mój drugi sweter wg tego wzoru - pierwszy zrobiłam dla siebie, prawie 10 lat temu. Używam, noszę, nic się z nim nie stało :) ale nie nosze go często bo w naszym klimacie to nie jest sweter na co dzień. O tutaj mój sweter: http://tojazdzid.blogspot.com/2014/11/moj-lopapeysa.html


  Ten pierwszy robiłam od dołu - jak widać nie ma różnicy. Trzeba sobie tylko odwrócić schemat wzoru i tam gdzie zaznaczono odejmowanie oczek - dodawać.  

Oryginalny wzór jest do pobrania (trzeba się zarejestrować, ale jest darmowy) - https://icelandicstore.is/collections/free-knitting-patterns

A tutaj dla ciekawych - tak wygląda żakard po lewej stronie :-)

Komentarze

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty