Dwie czapki do jednego komina

 Komin pokazywałam już z końcem sierpnia, a teraz dorobiłam do kompletu czapki - i to nawet dwie, bo komin jest cieniowany więc pasują różne kolory.

Pierwsza jest z dalszej części tego samego motka włóczki co -> komin (motek ma 250g) - Superlana Maxi Long Batik Alize. I na taki zestaw wychodzi dokładnie jeden motek. 

Czapkę zrobiłam na drutach nr 7, francuzem + ściągacz pojedynczy na dole.


Druga jest zrobiona ze Spot New (Cheval Blanc) - też druty nr 7, potrzeba jeden motek i trochę, bo czapka jak widać ma odwijany brzeg.

Jesienią i zimą czapki robię nałogowo, bo lubię :-) Dobrze że część się sprzedaje... ;-) Te też są na sprzedaż, o tu w sklepiku.

Ale jeśli ktoś chciałby sobie zrobić taką czapę samodzielnie - to służę opisem!

Czapa zrobiona jest z grubej włóczki - 75m/100g.

 Czapka pasuje na głowę ok. 54 cm obwodu i ma bez odwijania 32 cm długości. Zrobiłam ją na okrągło, na drutach z żyłką metodą 'magic loop'.

Na druty nabrałam 48 o. (druty nr 7, ale ja przerabiam raczej luźno więc można wziąć 8) i przerabiałam w okrążeniach ściągaczem 1p/1l. do wysokości 24 cm. Następnie zaznaczamy sobie po przeciwnych stronach robótki po 3 o. (p.,l.,p.) i z każdej strony tego zaznaczonego bloku odejmujemy po 1 o. w co drugim okrążeniu. Czyli odejmujemy po 4 o. w co drugim okrążeniu - ja przerabiałam 2 o. razem na lewo, powtórzyłam to 7x. Gdy na drucie zostaje nam 20 o. obcinamy nitkę i przeciągamy na nią pozostałe oczka. Zaszywamy mocno igłą od spodu - i czapka gotowa! 

Jak zawsze zalecam zrobienie wcześniej próbki - trzeba ją sobie lekko naciągnąć do zmierzenia. Ja miałam 8 o. na 10 cm. 

Jeśli potrzebujemy więcej oczek to nabieramy więcej i nic poza tym się nie zmienia. Ewentualnie zostaje nam tylko więcej na drucie po zakończeniu.


Komentarze

  1. Takie właśnie zalety wielokolorowych motków, że rzeczy z nich zrobione do wielu innych potem pasują. Fajne czapki! Przepis na grubą wykorzystam w następnym sezonie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty