Golfik, ocieplacz

 Ocieplacz, golfik pod kurtkę czy płaszcz - dla tych którzy nie lubią szalików :-) - To ja!

W dzieciństwie robiła mi takie mama - na Śląsku mówiło się na to "laclik" czyli śliniak 😊

Zrobiłam dwa - jeden jest mój a jeden do wzięcia!

O tu - KLIK!

Pierwszy zrobiłam z mieszanki Sky i Kid Silka Dropsa w kolorze beżowym - po jednym motku z każdego. Druty nr 5. 

Drugi z szarej Limy też z Kid Silkiem - Limy ok. półtora motka , Kid Silka 1. Druty nr 5.

Skrócony opis wykonania:

Dziergamy na okrągło, na drutach z żyłką, od góry do dołu - czyli zaczynamy od golfu. Na druty nabieramy 64 o. i przerabiamy ściągaczem 2p./2l. ok. 20-22 cm - zależy jaki długi chcemy mieć golf pod szyją. Następnie zmieniamy wzór na dżersej (czyli na okrągło same prawe) i dodajemy równomiernie 16 o. - co 4 o. zrobiłam narzut który przerobiłam w następnym okrążeniu jako o. prawe przekręcone.

Po dwóch okrążeniach od ściągacza zaznaczamy sobie na bokach po ok. 11o. - jak na rękawy do reglanu. Teraz w co drugim okrążeniu z każdej strony tych zaznaczeń dodajemy po 1 oczku - czyli w co drugim okrążeniu dodajemy łączni 8 o. Tak jak reglan przerabiany od góry. Przerabiamy w ten sposób ok. 5 cm. W tym samym czasie z przodu zaczęłam robić warkocz podwójny z 12 o. - ale to już wg uznania. Po przerobieniu tych 5 cm zostawiamy na drucie oczka z tyłu i boków i przerabiamy rzędami skróconymi tylko przód. Odejmujemy z każdej strony po 1 o. w co drugim rzędzie - rzędy skrócone cały czas. Gdy przód ma ok. 14 - 15 cm odejmujemy z każdej strony jeszcze po 2 o. i przerabiamy całość dookoła ściągaczem ( u mnie 1p./1l.). W pierwszym okrążeniu na skośnych bokach dodajemy po 1 o. co piąte oczko. Przerabiamy ściągaczem 3 cm i zakańczamy wszystkie oczka. I już - ciepło w szyję! 

Jeszcze mała podpowiedź - rzędy skrócone: https://tojazdzid.blogspot.com/2014/04/rzedy-skrocone.html

warkocz podwójny: https://tojazdzid.blogspot.com/2017/11/komin-z-grubym-warkoczem-opis-wykonania.html




PS. będzie mi bardzo miło jeśli docenisz moja pracę wirtualna kawką 😊

buycoffee.to/robotkizdzichy


Komentarze

  1. Przepiękny, u nas też były lacliki , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładny golfik. Właśnie mam w planach taki ocieplacz szyi, ale użytkownikiem ma być dziecko. Chciałam zapytać, czy na malucha tak ok. 3 lata długości, które podajesz w cm powinnam skrócić i o ile? Mogę robić na oko, ale większe zaufanie mam do Twojej wiedzy i doświadczenia :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrócić na pewno - ale o ile to nie bardzo umiem odpowiedzieć. Mało robię dla dzieci. Myślę że golf na długość 14 - 15 cm wystarczy. Ile na szerokość - nie mam pojęcia 🙂. Nie może też być za obcisły bo dziecko nie będzie chciało włożyć głowy...

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję, to już wskazówka i na pewno mi się przyda. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. O proszę! Odpowiedź na moją potrzebę. Mąż już od kilku lat się upomina o takie wdzianko. :-) Bardzo dziękuję. Magdalenka

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty