Czapka z warkoczami i pomponem


Chcielibyście opis wykonania takiej czapki? Tej z kompletu z szalikiem pokazanym wczoraj?

To służę uprzejmie 😀

Włóczka Alpaca (Drops) 1 motek 50g i Kid Silk (Drops) ok. pół motka czyli jakieś 10g. - przerabiane razem. Druty nr 4,5.

Czapkę przerabiałam prosto i zszyłam - szew na granicy warkocza jest niewidoczny, a robi się łatwiej - ale oczywiście można też na okrągło, pomijamy wtedy oczka brzegowe.
Moja czapka pasuje na głowę o obwodzie ok. 56-58 cm i nie jest zbyt obciskająca - jeśli ktoś lubi ciasne czapki to trzeba nabrać mniej oczek albo wziąć cieńsze druty.
Próbka wzoru - 16o. wzorem warkoczowym = 10 cm próbkę lekko naciągamy!

Na druty nabieramy 86o. i przerabiamy 3 rz. ściągaczem 1p./1l. następnie dodajemy równomiernie na całej szerokości 12 o. i zaczynamy wzór warkoczy czyli: 1o. brzeg., *6 o. prawych, 2 o. lewe* - powtarzamy 12x (czyli w każdym pasku o. prawych dodajemy 1 o.), 1 o. brzeg. Mamy na drucie teraz 98 o. Dalej przerabiamy wg schematu poniżej.
na schemacie zaznaczona jest tylko prawa strona - na lewej przerabiamy oczka tak jak wychodzą.

Gdy robótka ma 18 cm wysokości (u mnie tak jest po przerobieniu 39 rz.) zaczynamy odejmować oczka na zakończenie czapki. Zamykamy równomiernie na całej szerokości 12 o. (po 2 o. w co drugim warkoczu), 3 rz. prosto kontynuując wzór pozostałych warkoczy, ponownie 12 o. w tych samych miejscach, 3 rz. prosto, następnie równomiernie 6 x po 6 oczek w co drugim rzędzie. Zamykamy oczka tak żeby w miarę możliwości dopasować się do wzoru - ja zakończyłam po prostu co drugi warkocz i oczka lewe pomiędzy. Zostaje nam na drucie 38 o. - czapka ma ok. 27 cm długości. Odcinamy nitkę i przewlekamy na nią pozostałe oczka, ściągamy i zaszywamy mocno. Zszywamy czapkę.
Robimy pompon z kontrastowej albo tej samej włóczki i przyszywamy do czapki. I już! 😀


PS. będzie mi bardzo miło jeśli docenisz moja pracę wirtualna kawką 😊

buycoffee.to/robotkizdzichy

Komentarze

  1. Świetna czapka, dziękuję za opis wykonania:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super czapka, taka mięsista. Musi być bardzo ciepła. Pompon w kontrastowym kolorze dodaje jej uroku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy arykuł. Pozdrawiam serdecznie autora.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty