Houndstooth

 - czyli nasza pepitka (albo 'kurza stopka'). Wzór ten robi ostatnio karierę i coraz więcej ubrań i dodatków w ten deseń widać w sklepach. W planach jest sweter w pepitkę ale na razie nie mam na niego włóczki więc tymczasem wypróbowałam wzór robiąc komin.

Wełna leżała i czekała od zimy - szlachetna i mięciutka mieszanka merino i wełny wielbłądziej i w kolorze wielbłądzim :-)
Camel Hair (Lana Gatto) - razem z czarną wyszło niecałe 15 dag, druty nr 4,5 na ściągaczach i 5 na wzorze.


Robiłam na okrągło, na drutach z żyłką. Komin nie jest duży - zmierzony płasko ma ok. 31x 31cm.

To nie jest moja pierwsza przygoda z tym wzorem, robiłam już kiedyś -> komin i -> czapkę ale tamten wzór był drobniejszy. Tutaj jedna kratka ma 8 o. Schemat znalazłam w necie za pomocą Google wpisując hasło "houndstooth knitting pattern" :-) Jak wiadomo w sieci jest wszystko!

Powoli przestawiam się już na jesienne wzory, bo wprawdzie lato jeszcze w pełni ale czas leci i ani się obejrzymy... ;-)

Komentarze

  1. Super :) Pepitka bardzo modna ostatnio, również i u mnie na drutach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Komin super,mam pytanie techniczne jak robi sie ten zakard na okraglo,tak normalnie jak ze wzorku leci ,bo ja jeszcze nigdy zakardu nie robilam,choc bardzo mi sie podoba,a tak wogole to wszystkie Pani prace mi sie podobaja,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żakardy na okrągło robi się nawet łatwiej niż normalnie bo robimy zawsze na prawej stronie i cały czas widać wzór, więc trudniej się pomylić. Trzeba sobie tylko zaznaczyć początek okrążenia - po prostu robimy wg schematu czytając schemat zawsze od lewej do prawej (czyli tak jak się przerabia). Po dojściu do końca okrążenia czytamy ze schematu następny rządek.

      Usuń
  3. Aj slicznie dziekuje za odpowiedz,wszystko juz mi sie jakby rozjasnilo,pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje
    P.s a mozwekiedys jakis filmik o takim zakardzie?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty