Komin i opaska - opis wykonania

 - nietrudne do wykonania, z ładnej, kolorowej włóczki.

A włóczka to Funny Azteca Katia (53%wełna, 47%akryl, 180m/100g) - na taki komplet potrzeba ok. 1,5 motka. Druty nr 5,5 - na komin i 5 na opaskę.

Taki komin to jest świetny pomysł na pierwszą robótkę na drutach, dla początkujących :) - łatwiejsze niż czapka i szybciej można zrobić niż szalik!

Zmontowałam filmik z instrukcją - mam nadzieję że z taka pomocą nie będzie problemów z wydzierganiem swojej pierwszej robótki!

O tutaj -> jak zrobić komin

Co trzeba umieć? Nabierać oczka na druty, przerabiać oczko prawe i lewe, zakańczać oczka. Tylko tyle!

Zaczynamy od ustalenia rozmiaru - szerokości komina. Co kto lubi, u mnie to będzie 66 cm w obwodzie. Bierzemy ładną włóczkę, najlepiej kolorową - będzie ciekawszy! Tutaj: Funny Azteca Katia (53%wełna, 47%akryl, 180m/100g) - potrzeba 1 motek i trochę (jakieś 120g). 
Robimy próbkę - koniecznie! Bierzemy druty nieco grubsze niż zalecane na banderoli, żeby komin nie był ścisły a lekki i puszysty.
U mnie druty nr 5,5 i próbka: 13 o. = 10 cm
 
Czyli obliczamy (metodą proporcji): 13 x 66/10 = 86 o. -> tyle oczek nabieramy na druty.
 
 Łączymy nabrane oczka w kółeczko, pierwsze oczko z ostatnim przerabiamy razem na prawo (kółko będzie nam się trzymać razem), zaznaczamy początek okrążenia i przerabiamy wzorem francuskim w okrążeniach, czyli jedno okrążenie oczka prawe, jedno okr. oczka lewe - i tak na zmianę (przy przerabianiu tam i z powrotem wzór francuski to są prawe oczka na prawej i lewej stronie, ale tutaj przerabiamy zawsze prawą stronę!). Gdy osiągniemy założoną wysokość komina (przymierzamy) - u mnie to jest 36 cm - zakańczamy wszystkie oczka.
I już! Piękny komin na jesienne i zimowe chłody mamy gotowy 😊
 
Jeśli film się spodobał możesz podziękować mi symboliczną wpłatą na ☕ - https://buycoffee.to/robotkizdzichy - z góry dziękuję! :)

Ponieważ zostało mi włóczki - do kompletu dorobiłam opaskę. Przyda się gdy w uszy już zimno a na czapkę jeszcze za wcześnie... ;)


Opaskę zrobiłam na drutach nr 5. Żeby się dobrze trzymała na głowie musi się trochę naciągnąć - na druty nabrałam 57 o. i zamknęłam w kółeczko przerabiając razem pierwsze z ostatnim oczkiem (56).

Oczka nabrałam metodą włoską - można oczywiście nabrać zwykłą metodą, kontynentalną, tak samo jak na komin. Jeśli jednak chcesz tak samo jak ja - to 

tutaj filmik: https://fb.watch/vdT9eA8vKJ/

Po nabraniu oczek przerabiamy 6 okrążeń ściągaczem pojedynczym (1o. prawe/1o. lewe), 11 okrążeń wzorem francuskim w okrążeniach (czyli 1 okr, o. prawe, 1 okr. o. lewe) i 6 okrążeń ściągaczem pojedynczym. Zakańczamy wszystkie oczka. Ja  zakończyłam też sposobem włoskim, igłą.

Tu film pomocniczy:  https://www.facebook.com/reel/2001332070251575 

Opaska pasuje na głowę ok. 54 cm w obwodzie i ma szerokość 10 cm.


Taki komplet - jest do kupienia! Cena 230 zł (sam komin 200 zł). 

Jeśli ktoś chętny to zapraszam do kontaktu  :)
 



Komentarze

  1. That's such a wonderful and clear guide for knitting a cozy cowl! Great job making it accessible for beginners. Your passion for knitting really shines through.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty