Top z wiązaniem na ramionach

Top na cienkich ramiączkach, wiązanych na ramionach, ze 100% naturalnego jedwabiu Bourette. 

Kupiłam na targach 1 motek ręcznie farbowanego jedwabiu w kolorze "róż antyczny" - na próbę, z założeniem że połączę go z jakąś inną włóczką. Ponieważ jednak włóczka wbrew moim obawom, okazała się nieco grubsza niż myślałam - w sam raz na druty 3,5, zdecydowałam się zrobić z niej top - solo. Zaryzykowałam, bo nie wiedziałam jaka jest jej wydajność - ale udało się :)

włóczka: Bureta (Dye Dye Done) 100% Bourette Silk - 360m/100g.

To nie jest taki błyszczący, śliski jedwab tylko tak zwany jedwab naturalny - przypomina trochę w dotyku bawełnę ale jest lżejszy.

Druty nr 3,5.

Top jest na mnie - ale zdjęcia na sobie pokażę w ładniejszych okolicznościach przyrody, na urlopie ;-) 

Troczki do wiązania i wykończenia - I-cord, dziergany na okrągło (od pach, oczywiście) od góry. Poniżej biustu efektowny ażur.

Rozpisałam na niego wzór - dla rozmiaru M (jest luźny, więc to jest takie większe M) i S.

Szerokość mierzona na płasko - 47 (42) cm, długość - ok. 48 cm bo tyle miałam włóczki :) można oczywiście zrobić dłuższy.

Cena wzoru: 17 zł

Dostępny przez Zrzutkę: 

zrzutka.pl/bre82h/award/6rfug8

albo wiadomość prywatną (e-mail albo wiadomość priv na Fb) - tylko uprzedzam że od 3.06. jestem na urlopie i mogę odpowiadać z lekkim opóźnieniem.

Plik Pdf. zawiera opis, schemat wzoru i linki do filmów pomocniczych - m.in. do rzędów skróconych.

Sam top nie jest trudny, trudniejszy nieco jest ażur - bo przy długim raporcie wzoru bywa myjący i trzeba bardzo uważać. Można go oczywiście pominąć albo zastąpić prostszym (tzn. takim który już umiesz - bo jak się umie to już każdy jest łatwy!). No i szybko się robi bo jest nieduży :) 

Tyle mi zostało włóczki! :D 

Na zakończenie I-cordem trzeba sobie zostawić więcej włóczki niż na normalne zakończenie oczek, bo robimy jakby dodatkowe 3 okrążenia!

I na koniec - wiązane ramiączka są dlatego że taki sznureczek lubi się naciągać i zwykłe, przyszyte na stałe ramiączka po czasie mogły by okazać się za długie. A tak jest dodatkowa ozdoba :-)


Komentarze

Popularne posty