Kardigan z ażurem w listki

 Z naturalnej włóczki - len, bawełna i jedwab - z ażurowym wzorkiem, idealny na wiosnę i lato!

 Nie zdążyłam kupić guzików przed Świętami, a skończyłam w sobotę ;-) - ale ponieważ pogoda dzisiaj typowo letnia to sesja była!

Włóczka: Principe Real od Rosarios (sama natura - len, bawełna i jedwab!). Wyszło mi niecałe 40 dag (z ostatniego motka tylko plisa dekoltu, więc wyjdą z tej ilości np. dłuższe rękawy), druty nr 4.

Sweterek ma długość 56 cm i szerokość ok. 54 cm, rękawy o dł. 3/4

Robiony jest od dołu w częściach do pachy, rękawy z kolei - na okrągło. Od pachy wszystko na jednym drucie i reglan.


Plisę zapięcia przodów robiłam razem z przodami (ściągacz pojedynczy), plisa dekoltu - na końcu reglanowego karczku. 

Dekolt półokrągły, głębszy. Na rękawach i na przodach ażur w listki. 

Nagrałam 2 filmiki z wyjaśnieniem schematu wzoru listków:

Tu dziergałam na okrągło - https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/953410982866079

Przy przerabianiu na okrągło okrążenia parzyste (czyli co drugi) przerabiamy na prawo. 15 o. to jest jeden raport wzoru (jedno powtórzenie) - na rękawach zastosowałam 2 powtórzenia przedzielone 1 o. prawym czyli ażur liczy 31 o.
 




 

A tutaj prosto (przody) - https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/382965381284794

 - rzędy parzyste (czyli te na lewej stronie) przerabiamy na lewo.  I jednocześnie podpowiedź dla tych z was które przerabiają metodą wschodnią ("babciną") - tak jak i ja 🙂 Ma to znaczenie przy przerabianiu prosto, bo oczko prawe odwraca nam się wtedy w drugą stronę. Aby przerobić np. 2p. razem tak, aby powstałe oczko było skierowane w prawo - trzeba sobie te oczka odwrócić na drucie. Jeśli przerabiacie metoda kontynentalną odwracać nie trzeba. 

Przed rozpoczęciem zamykania oczek na reglan odjęłam pod każdą pachą 10 o. (w rękawach 8 bo nie ma oczek brzegowych) - nie zakończyłam oczek tylko później pod pachą połączyłam korpus z rękawem szydełkiem. Reglan jest dosyć głęboki, pierwsze 4 rz. nie odejmowałam oczek na reglan a później w co drugim rzędzie 3o. razem na prawo na wszystkich stykach rękawa i korpusu (czyli -8o. co 2 okrążenia). 

Tak robiłam aż doszłam do listków na rękawie - od tego miejsca odejmowałam po 2 o. w każdym rzędzie (na lewej stronie też) tylko w korpusie swetra, czyli ążur pozostaje w całości aż do dekoltu.

Z przodu wcześniej odłożyłam oczka na dekolt (rzędy skrócone).

To tyle z opisu - miałam wprawdzie ambitny plan opisania wykonania tego swetra szczegółowo, ale ponieważ początkowo nie wyszło mi tak jak się spodziewałam, było prucie prawie całego karczku i zrobienie od nowa... W efekcie kończyłam trochę "na czuja" i wcale nie byłam pewna czy ostatecznie wyjdzie - nie podejmuję się zrobić wzoru/opisu na sprzedaż :) Chociaż wyszło! może za drugim razem zrobiła bym jakieś szczegóły inaczej... ;-)

 

Jeśli jednak moje wskazówki i filmiki trochę chociaż pomogły 

to można "postawić mi kawę"  na buycoffee.to/robotkizdzichy

😘

Komentarze

Popularne posty