Sweter w kolorowe kostki - opis

 - robiony od góry, w całości na okrągło, z żakardowym karczkiem.

Włóczka Nepal Drops - w całości sweter waży 550g, z czego czarnej wyszło mi 350g. Druty nr 4,5 i 4.

Miał to być sposób na zagospodarowanie posiadanych zapasów, ale skończyło się na tym że dokupiłam czarnej - a kolorowych motków niewiele ubyło... ;-) Szukałam inspiracji, prostego wzoru żakardowego żeby rozpisać wzór i wpadło mi w oko zdjęcie w necie swetra z kolorowych kwadracików. Motyw prosty - dodałam coś od siebie i jest! Ponieważ na karczku dodajemy oczka w trakcie przerabiania wzoru to w kolejnych powtórzeniach te kwadraty przestają do siebie pasować - i to jest fajne, tak ma być. Nie chodziło mi o szachownicę tylko taki trochę bałagan ;-)



Jeśli macie ochotę na opis wykonania - to można kupić! Nie jest trudny, można użyć mniej kolorów.

2 rozmiary: pomiędzy S/M (prezentuję na zdjęciu, dla S-ki będzie luźniejszy) oraz L.

Wymiary (zielone dla rozm. L): długość – 60 (62) cm szerokość – 51 cm (56 cm), rękaw (od dekoltu) – 70 cm, od pachy – 44 cm

Sweter robi się w całości na okrągło, od góry, zaczynając od stójki. Żadnego zszywania! ;-) I można wg siebie dopasować długość swetra i rękawów.


Opis wykonania swetra - plik PDF ze schematem wzoru oraz linkami do filmów pomocniczych - w tym jak robić rzędy skrócone - kosztuje 18 zł

Można zapłacić Blikiem, albo przelewem na konto - w tym celu proszę o maila (adres: robotkizdzichy[at]vp.pl) albo wiadomość prywatną na Fb.  

 Można przez PayPal: paypal.me/tojazdzid - + e-mail i hasło "Kostki - wzór" w wiadomości. 

Kupić można też przez  ➡️ buycoffee.to/robotkizdzichy - trzeba tylko wybrać jako wsparcie "capuccino" oraz napisać w wiadomości hasło "Kostki - wzór" 🙂  Koniecznie! Wyślę na maila. 

 Maile wysyłam ręcznie - może się zdarzyć że wpadnie do Spamu, jeśli ktoś wpłacił i nie dostał to proszę sprawdzić - jeśli i tam nie ma to dać mi znać! 

 
A tak wygląda żakard po lewej stronie :D z niteczkami, które trzeba niestety na koniec pochować.

Przy przerabianiu żakardu trzymamy dzianinę na drucie bez marszczenia (przydaje się długa żyłka) maksymalnie równo, żeby nie ściągać za bardzo nitek z tyłu. Wzór ma zresztą tendencję do ściągania się - ale da się to na koniec wyprostować blokując na mokro albo parą (żelazko parowe - z odległości! albo streamerem na parę).

Wszystkie zakończenia ściągaczy zrobiłam innym kolorem, i są kolorowe nie dlatego że zabrakło mi włóczki tylko taki miałam pomysł! :)

Dół jest zakończony zwyczajnie, a rękawy "metodą włoską". Dołu tak nie zakańczałam bo jestem leniwa i nie chciało mi się męczyć z długachną nitką na igle ;) Dół się tak nie rzuca w oczu jak rękawy - ale jak ktoś jest ambitny - to jak najbardziej można. Bo przy ściągaczu pojedynczym to bardzo ładnie wygląda.

I jeszcze przegląd kolorów których użyłam - w opisie wzoru są numery kolorów. Ecru - prawie cały motek poszedł, ale reszty tak po pół najwyżej.


A gotowy sweter w rozmiarze tym co na zdjęciu też jest do sprzedania!

Cena swetra 450 zł  priv lub email)

Albo na Etsy: KLIK!

Komentarze

Popularne posty