Resztkowiec nr 3 :-) - wzór reglanowego swetra

Sweter reglanowy, dziergany od góry - z wielu kolorów włóczki.

Równo rok temu zrobiłam już dwa podobne swetry - podobne, ale każdy trochę inny ;-) To jest sposób na zagospodarowanie resztek włóczki które zostają po różnych projektach - pojęcie "resztki" jest umowne, niektóre motki kupiłam na coś innego ale nie wykorzystałam, a 2 - dokupiłam specjalnie do tego swetra :-) Jednak sporo jest też typowych "resztek" w pasujących kolorach - jednak żeby całość była spójna trzeba pilnować grubości włóczki. No i kolorów!
Zrobiłam przegląd zapasów i ułożyłam od jasnego do ciemnego, od jasnego beżu poprzez zieleń, dżins do granatu. Zastosowałam generalnie 2 rodzaje włóczki: Alpaca Dropsa albo Flora (są bardzo podobne, kupiłam kiedyś na czapki) oraz Kid Silk Dropsa. Jest jeszcze resztka Diablo Hobbii - jest zbliżona do Kid Silka.

Dziergałam z 4 nitek na raz: 2 x Alpaca + 2x Kid Silk w różnych zestawieniach kolorystycznych. Tu niestety dokładnie nie opowiem jak łączyć kolory, bo to trzeba sobie wypracować - robiąc próbki, popróbować na mniejszych robótkach typu czapka czy komin. 

Na zdjęciu poniżej przykładowe moje zestawienia kolorów. Na ostatnim jest ściąga do rękawa: w 13 okrążeniu wymieniłam zieloną Florę na dżinsową Alpakę 😀

Można też mieszać w poziomie - czyli 1 okrążenie jednym zestawem kolorów, następne już innym - i powtórzyć dowolną ilość razy. 

Na sweter wyszło mi łącznie ok. 550g włóczki - to będzie ok. 8 motków Alpaki (400g) i ok. 170g Kid Silka - czyli 7 motków. Druty nr 6.

Rozmiar na mnie - czyli pomiędzy M a L (mam 98 cm w biuście).

Sweter robi się w całości na okrągło, od góry, zaczynając od podwójnej stójki. Żadnego zszywania! ;-)

 

Do tego rozmiaru - oraz przeliczony dla mniejszej S-ki zrobiłam opis wykonania. I można go ode mnie kupić!

 

Opis wykonania swetra - plik PDF z linkami do filmów pomocniczych i tutorialu jak robić rzędy skrócone kosztuje 18 zł. Można zapłacić Blikiem, albo przelewem na konto - w tym celu proszę o maila (adres: robotkizdzichy[at]vp.pl) albo wiadomość prywatną na Fb.  

Można przez PayPal: paypal.me/tojazdzid - + e-mail i hasło "Resztkowiec - wzór" w wiadomości. 

Kupić można też przez  ➡️ buycoffee.to/robotkizdzichy - trzeba tylko wybrać jako wsparcie "capuccino" oraz napisać w wiadomości hasło "Resztkowiec - wzór" 🙂 Wyślę na maila. 

Jest też już dostępny w sklepiku na Etsy.

W pliku będzie opis wykonania swetra - nie ma rozpisanych połączeń kolorów! Można oczywiście zrobić go w jednym kolorze, albo w ładnym melanżu skomponowanym z podanych przeze mnie włóczek. Albo z jednej grubszej nitki (na druty nr 6)

Próbka wzoru: 14 o. i 19 rz. = 10 x 10 cm

W swetrze zastosowałam rzędy skrócone dla wymodelowania dekoltu - są opisane dosyć szczegółowo. 

Sam wzór jest prosty, nadaje się dla początkujących - jeśli będzie w jednym kolorze. Trzeba posiadać podstawowe umiejętności - nabieranie oczek, zakańczanie, dzierganie na okrągło na drutach z żyłką.



Komentarze

  1. Przepięknie skomponowałaś te kolorystyczne zestawienia! Pomyślałabym, że sweterek jest zrobiony z jednego rodzaju cieniowanej włóczki :).

    OdpowiedzUsuń
  2. I to jest mistrzostwo świata!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja, jest piekny.Pozdrawiam. Może będzie kolejny ?Wloczki zostało, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włóczki zostało trochę - może na czapkę, na sweter nie wystarczy 😊 Trzeba nazbierać!

      Usuń
  4. O rany, to połączenie kolorów wyszło super!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty