Kardigan na zamek

Kardigan z kieszeniami wpuszczanymi, zrobiony gładkim dżersejem.

Włóczka: Puna Drops (100% alpaca) połączona z Kid Silkiem (też Drops). Na taki dłuższy sweter w rozmiarze XL wyszło mi 55 dag Puny i 150g Kid Silka. Druty nr 4,5 i 4.

Wzór - jak widać -  dżersej prawy, więc nic skomplikowanego, ale jest parę fajnych rozwiązań. Wzorowałam się na swetrze Zipper Jaccet od PetiteKnit ale nie mam opisu i robiłam go inaczej niż oryginał - bo od dołu i w częściach.



Po pierwsze:

Kieszenie wpuszczane z pełnym workiem kieszeniowym - tutaj filmik na mój sposób wykonania: https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/365577515851167

Po drugie:

Ramię mocno skośne, wyprofilowane rzędami skróconymi zakończyłam z tyłu I-cordem, a z przodu nie zakańczałam oczek tylko przyszyłam "graftingiem" czyli z otwartych oczek do ramienia tyłu. To akurat mój pomysł, w swetrze PetiteKnit jest inaczej.

Sweter jest mniej obszerny niż tamten - dodałam ok. 14 cm do obwodu bioder a nie 35 cm...

Na mnie jest trochę za duży, więc może tego nie widać :-) 

Oryginalny wzór można zobaczyć tu: https://www.petiteknit.com/en/collections/cardigan/products/zipper-jacket-6

I po trzecie: 

Plisa wykończeniowa dekoltu zrobiona metodą double knitt, czyli jest podwójna - taka sama po prawej jak i po lewej stronie - a to nie jest ściągacz :-) Taka plisa bardzo mi się podoba, robiłam tak pierwszy raz i pewnie jeszcze wykorzystam. 

Filmik z instrukcją - https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/740740254601727

Za zapięciem na zamek akurat nie przepadam, bo trudno jest ładnie przyszyć zamek do ręcznie robionej dzianiny - przyszyłam ręcznie, od spodu jest też wąska pliska maskująca zamek - więc było trochę roboty!

Nie ma podkroju pachy, rękawy zakończone są prosto (od dołu) i przyszyte.



PS. będzie mi bardzo miło jeśli docenisz mój wysiłek w przygotowanie filmów z kursikami
symboliczną wpłatą na kawkę  😊

buycoffee.to/robotkizdzichy

Dziękuję! :-)

Komentarze

Popularne posty