Czapka w serduszka - opis wykonania.

 Czapka w serduszka - tym razem burgundowe na szarym tle.

Włóczka: Cotton-Merino Katia, jasno szara (nr 106) 105m/50g - jeden motek. Na serduszka wybrałam tym razem Soft Tweed (14) w połączeniu z Kid Silkiem (17) - wyszedł kolor burgundowy :) mniej niż po pół motka z każdej. Druty nr 4,5. 

Czapka pasuje na głowę o obwodzie 55-57 cm i ma długość 24 cm. Ale jak chcecie robić wg mojego opisu to zalecam własną próbkę! Bo możliwe że trzeba będzie wziąć grubsze druty (przerabiam luźno). Ja miałam próbkę wykonaną żakardem (na mierzona bez naciągania) 18 o. = 10 cm
Oczywiście może być każda inna włóczka z której uzyskamy wymagana próbkę :-)

 
Na druty nr 4 nabrałam sposobem włoskim 84 o. kolorem jasno szarym. 2 rz. pomocnicze i 1 rz. ściągaczem 1p./1l. 

Film: https://www.facebook.com/watch/?v=889815559131616

Po 3 rz. zmieniłam druty na 4,5 i dodałam drugi kolor - lewe oczka ściągacza przerabiałam burgundowym, a prawe - jasno szarym (dwukolorowy ściągacz). Przerabiamy już teraz w okrążeniach! 

Film: https://www.facebook.com/watch/?v=819023395990630

Schemat wzoru - liczba oczek musi być podzielna przez 12.

Uwaga! Pionowe linie na dole to jest dwukolorowy ściągacz - czarny kwadracik - oczka lewe. Pozostałe oczka przerabiamy na prawo i czarny kwadracik na pozostałej części schematu oznacza czerwony (burgundowy) kolor.

Dwukolorowym ściągaczem przerabiamy 9 okrążeń - do strzałki, dalej wg schematu.

Gdy przerobimy cały schemat, robimy jeszcze 1 okr. kolorem szarym - robótka powinna mieć 17 cm wysokości. 

Teraz zaczynamy wyrabiać główkę czapki. Zaznaczamy sobie równo na całym obwodzie 7 o. - czyli co 12 o. w tych miejscach przerabiamy 2 o. razem na prawo w co drugim okrążeniu. Gdy na drucie zostanie nam 21 o. ucinamy nitkę zostawiając dłuższy koniec i przewlekamy igłą wszystkie oczka. Zaszywamy mocno po lewej stronie. 

Filmik: https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/605127681440586

Tak wygląda główka - zakończenie czapki.

A tak wygląda lewa strona :-)

Ponieważ przez całą prawie czapkę mamy nitki drugiego koloru po lewej stronie, taka czapka jest grubsza i cieplejsza niż zrobiona zwykłym dżersejem. Jest też mniej rozciągliwa. 


Jeśli pomogłam w wykonaniu czapki (a to wymagało trochę pracy!) możesz się odwdzięczyć symboliczną wpłatą na ☕ 🙃 

o tu: ➡️ buycoffee.to/robotkizdzichy

z góry dziękuję! :-)

Komentarze

Popularne posty