Gradientowe - czapki i szyjogrzej

 Czapka i golfik - szyjogrzej, z gradientem.

Pobawiłam się kolorami mieszając ze sobą włóczki z przepastnych pudeł i zapasów własnych... ;-)

Czapka i golfik zrobiłam z 3 nitek razem - 2 nitki alpaki/flory Dropsa i 1 nitka Kid Silka. Druty nr 5,5 więc przerabia się szybko. Golfik zrobiłam w dniu wyborów, w oczekiwaniu na wyniki... Bo to długi wieczór był! :)

Kolory jak widać - od ciemnej do jasnej szarości. 

Czapkę zrobiłam zwykłym ściągaczem 1p/1l. na okrągło, od dołu do góry. Oczka nabrałam metoda włoską. Czapka ma długość ok. 27 cm tak żeby trochę zwisała z głowy, ale nie ma odwijanego brzegu - bo wtedy nie było by widać efektu ombre.



Golfik natomiast też na okrągło - ale od góry do dołu. Mogę opisać jak zrobić taki szyjogrzej - ale w jednym kolorze. Nie napiszę jak komponować kolory bo ja to robię intuicyjnie, tak żeby wyszło ładnie... ;-) Generalna zasada jest taka że zmienia się zawsze tylko jedną nitkę (z 3 którymi przerabiam) od ciemniejszej do jaśniejszej.

Nie ma tu odwijanego golfu tylko wyższa stójka - ale za to zrobiłam ją z grubszej włóczki. Ja robiłam z 3 nitek przerabianych razem - 2 nitki cienkiej alpaki albo Flory Dropsa + 1 nitka Kid Silk. Tylko stójka jest grubsza - 2 nitki alpaki + 2 nitki Kid Silk. 

Albo grubsza włóczka która da próbkę na drutach 5,5: 15 o. = 10 cm

Opis wykonania:

Na druty nr 5,5 nabieramy 60 o. 4 nitkami (2 Alpaca albo Flora + 2 kid silk w zbliżonym kolorze perłowy szary) metodą włoską. Po 2 rz. pomocniczych do metody włoskiej zmieniamy druty na 6 i przerabiamy na okrągło ściągaczem 1p./1l. przez 8 cm. Teraz dzielimy sobie oczka na 4 części (4x 15o.) i zaznaczamy markerem po 2 oczka w każdym rogu. Odcinamy 1 nitkę alpaki - teraz będziemy przerabiać na drutach nr 5,5 3 nitkami razem. W pierwszym okrążeniu dodajemy w środku każdej z czterech części po 2 oczka oraz równocześnie po 1 o. przed i po 2 o. zazn. markerem. ( pierwsze okr. + 16o. = 76o.).

Drugie okrążenie (od środka tyłu):  8 o. prawych, 2 o.p. (zaznaczone markerem), 15 o. 1l./1p., 2 o p. (zazn. markerem), 15 o. prawych, 2 o.p. (zaznaczone markerem), 15 o. 1l./1p., 2 o p. (zazn. markerem), 7 o. prawych.

3 okrążenie: same prawe oczka - dodać po 1 o., przed i po 2 o.p. (wszystkie zaznaczone), (+ 8 o. w okrążeniu)

Powtarzamy 2 i 3 okrążenie, liczba oczek zwiększa nam się o 8 co 2 okrążenia.

Gdy robótka ma długość 13 cm licząc od końca stójki (od dekoltu) wszystkie oczka przerabiamy ściągaczem 1p./1l. i nie dodajemy już oczek na rogach. Po przerobieniu tak 4 cm zakańczamy wszystkie oczka.

Filmiki pomocnicze: 

Oczka nabierane metoda włoską - https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/889815559131616

Dodawanie oczek na reglan - https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/1312800672676951 

- tylko zamiast oczka lewego na tutaj mamy 2 prawe.

Bo ten golfik robi się identycznie jak początek swetra reglanem od góry :-) 

Jeśli w zamian za opis wspomożesz bloga symboliczną

wpłatą na "kawę" :-) - https://buycoffee.to/robotkizdzichy

Będzie mi bardzo miło. Z góry dziękuję! 

Powstała jeszcze jedna czapka, w kolorach ciemny morski z beżem.

I czapki i golfik są na sprzedaż: czapki po 130 zł, golfik - 170 zł - jak ktoś chętny to priv.

albo -> na Etsy


 

Komentarze

Popularne posty