Drzewo i sówka

 - znalazły się na moim najnowszym kardiganie 😁 a nawet dwa drzewa bo z przodu i z tyłu!

Włóczkowy melanż skomponowałam z 2 nitek przerabianych razem: Soft Tweed (biszkopt) i Flora (brąz) Dropsa. Druty nr 4,5.

Wyszło mi 4,5 motka Flory i 7,5 motka Tweedu.

Kardigan ma klasycznie wszywane rękawy, z główką i robiony jest od dołu i w częściach - i zszywany. Po kilku ostatnich swetrach dzierganych na okrągło z radością wróciłam do mojej ulubionej metody ;-).

Żeby tym nielubiącym odczarować trochę zszywanie dzianiny nakręciłam filmik z instrukcją: https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/6270704729693681/

Sweter ma nieco szersze przody które zachodzą na siebie i zapinany jest na 1 duży guzik. Na prawym przodzie oraz z tyłu umieściłam motyw drzewa - zrobiony metodą krzyżowanych oczek (jak irlandzkie plecionki). A na jednej z gałęzi przysiadła sowa 🦉 😊


Nie będę ściemniać że wymyśliłam to całkiem sama - bo widziałam zdjęcie takiego swetra w necie. Nie mam jednak żadnego opisu ani schematu i drzewko oraz rozkład gałęzi wymyślałam w trakcie roboty ;-) Po swojemu też wykończyłam boki przodów i dekolt - I-cordem.

Na Fb wrzuciłam dwa filmiki jak zrobić takie wykończenie - bo inaczej robi się z prawej strony, inaczej z lewej a jeszcze inaczej zakańcza się oczka I-cordem. 

https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/259509596924296 - lewa strona

https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/1138930396943684 - prawa strona

https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/201265445953374 - zakańczanie


 
Czapka na głowie jest z racji tego że fryzurę mam niewyględną... ;) a czapkę właśnie znalazłam, bo chyba nie zdążyłam jej pokazać w poprzednim sezonie czapkowym.

Opisu wykonania nie będzie, bo ja nie jestem w stanie odtworzyć na żadnym schemacie wzoru tego drzewa :D Sweter zrobiłam dla siebie - ale można ewentualnie zamówić. Podobny - nie identyczny!

Komentarze

  1. Uff, spojrzałam na czapkę i pomyślałam, że zima się zbliża... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo się zbliża... na szczęście nie tak szybko jeszcze! :)

      Usuń
  2. Chylę czoła przed robotą tak przednią! No i może dobrze, że wzór nie spisany - unikatowy sweter jest i niech tak zostanie! Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty