Czapka Rila i oczka nabierane metodą włoską.

 Na podstawie tej czapki pokażę jak nabrać oczka na druty metodą włoską.

Najpierw opis - dół czapki zrobiłam z Wish Dropsa a cieniowane beże to Rila Stanli (60% wełna) kupiona kiedyś z ciekawości jak wygląda w realu ;-) Wygląda ładnie ale niestety nieco gryzie, dlatego na dole czapki jest mięciutki Wish. Druty nr 7 i 6.

 

 

Oczka na druty nabrałam metodą włoską -

 i mam do tego ładny kursik:

Rozpoczynając ściągacz tym sposobem tworzy się ładny zaokrąglony brzeg, bez widocznego początku. Zapewniam że sposób jest łatwy - wystarczy trochę poćwiczyć. Pokazuję na przykładzie czapki, a więc będzie na okrągło, ale sam początek (3 rzędy) robię prosto. Tak jest łatwiej, bo przy tej metodzie strasznie przekręcają się oczka na drucie a tak łatwiej to ogarnąć 😀 Do przerobienia dwóch pierwszych rządów bierzemy nieco cieńsze druty - o 0,5 rozmiaru - niż do reszty ściągacza. Robię na okrągło z zastosowaniem pętelki "magic loop".


A sama, gotowa już czapka jest na sprzedaż bo zima ciągle trzyma! :-)

-> 

https://www.etsy.com/pl/shop/zdzid

A jeśli zechcesz mnie docenić symboliczną wpłatą "na kawkę" będzie mi bardzo miło 😘 

Komentarze

Popularne posty