Serduszkowe czapki

Czapki z wzorem serduszek - zrobione z myślą o zbliżających się Walentynkach :) W zeszłym roku zaspałam... w tym udało się wcześniej!

Ponieważ najwięcej problemów sprawia zawsze zakończenie - główka czapki, na przykładzie tej szarej pokażę na filmiku jak to zrobić. 

Schemat wzoru serduszek na dole strony. 
Główkę czapki zaczęłam wyrabiać po przerobieniu 17 cm, a cała czapka ma ok. 24 cm i pasuje na głowę ok. 55 cm w obwodzie .
Robię na drutach 4,5 a ściągacz na 4. Wełna merino Morbidone Rial Filati.
I oczywiście trzeba zrobić swoją próbkę i ew. skorygować ilość oczek! 😊

Miałm na drucie 84 o. co dzieli się równo przez 7 (7 x 12o.) - więc po tyle oczek zamykam w co drugim okrążeniu.
Oczka nabrałam sposobem włoskim - i wrzuciłam niedawno na fb stosowny kursik: https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/889815559131616
Po przerobieniu 3 rz. dodałam drugi kolor i zrobiłam dwukolorowy ściągacz - i też jest do tego filmik: https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/819023395990630

A tutaj już obiecany film:

(powoli wrzucam swoje filmiki na YT żeby były wszystkie w jednym miejscu - zachęcam do subskrypcji kanału 😊 )

Dzisiaj siłą rozpędu powstała druga czapka - wzór ten sam, inna włóczka i kolory. Tło w kolorze ecru to Snefnug KaMaRose, a serduszka merino z domowych zapasów. Do tej akurat pasował mi pompon, ale nie jest póki co przyszyty na stałe, więc można sobie zażyczyć bez 🙂 

- bo czapka jest na sprzedaż. Za chwil parę będzie na Etsy, ale można też dać znać na maila.

 
 
 
.
Jeśli pomogłam w wykonaniu czapki, czy też zainspirowałam do powrotu do drutów, możesz się odwdzięczyć symboliczną wpłatą 💵 na ☕ 🙃 o tu: ➡️ buycoffee.to/robotkizdzichy
z góry dziękuję! :-)

Schemat serduszek (motyw wzoru ma 12 o.)

Komentarze

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty