Szydełkowa suknia

Szydełkowa, ażurowa sukienka z bawełny New Cancun Katia w kolorze dżinsowym. Wyszło mi ok. 55 dag włóczki, szydełko nr 3 i 3,25 (na ażurowy dół). Inspiracją do zrobienia sukienki było zdjęcie znalezione na Pintereście - ale sposób wykonania już mój ;-)

Zaczęłam od karczku - w 2 częściach od dołu do góry, po jego zrobieniu i zszyciu na dolnym brzegu nabrałam oczka na ażurową spódnicę, tu już na okrągło z góry na dół.
Suknia ma długość 116 cm - teraz, bo bardzo prawdopodobne że w noszeniu jeszcze się naciągnie. Dlatego też mierzyć długość w trakcie roboty trzeba zawsze w pionie - a najlepiej na sobie ;-)


Szerokość części spódnicowej jest taka sama aż do "falbany", nic nie dodawałam po drodze. U mnie to jest ok. 130 cm w obwodzie. Sam dół jest szerszy - 200 cm


Dół spódnicy: co 4 słupki z dolnego brzegu karczku (pomiędzy słupki) zrobiłam 1 sł. 2 o. łańcuszka, 1 sł. - 4 o ł. *to powtarzamy. 2 rz.: 1 sł. 2 o. łańcuszka, 1 sł., 3 o.ł, o. ścisłe w łańcuszek pop. rzędu, 3 o.ł. *powtarzamy. Motyw wzoru na szerokość powtórzyłam 39x, a w falbanie - 53x.

Schemat wzoru karczku - na zdjęciu poniżej.

 W karczku są podkroje na pachy (zamykałam po 1 o. z każdej strony aż uzyskałam odpowiednią szerokość) oraz podkrój dekoltu zarówno z tyłu jak i z przodu. Zmierzyłam sobie jaką chcę szerokość dekoltu i policzyłam ile oczek powinno zostać na każde ramię.
Zostawiłam kilkanaście oczek na środku robótki a z każdej strony dekoltu zamykałam po 1 o. od środka (x4 w tyle robótki, a x 6 z przodu - bo z przodu dekolt jest głębszy). Pachy i dekolt po zszyciu wykończyłam półsłupkami.
 
Jako halka służy mi trykotowa sukienka na ramiączkach. Pod spód można też założyć np. cienką spódnicę. Po długiej sesji zdjęciowej w parku mogę stwierdzić że sukienka jest bardzo wygodna! :-)

Komentarze

  1. Kiecka swietna, fantastycznie wyglada z niebieska podszewka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ekstra, świetnie się prezentuje w tej wersji sportowej- z dżinsową kurteczką i tenisówkami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna jest ta sukienka na lato. Ladny kolor i ciekawy azurek.
    Pani Zdzisiu, mam pytanie, mianowicie: mam czasopismo, w ktorym jest ciekawe poncho. Ja tego schematu nie umiem rozwiklac, a po drugie jest po niderlandzku. Chetnie podziele sie tym z Pania, moze moglaby Pani sama skorzystac i mnie Pani troche naprowadzic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety - ale ja po niderlandzku też nie rozumiem :-) A żeby rozwikłać wzór i potem ewentualnie go pani wytłumaczyć to musiała bym sama zrobić to poncho - a nie planuję w najbliższym czasie. Nie wiem w czym pani ma problem, lecz jeśli chodzi tylko o oznaczenia znaków na schemacie to są one zazwyczaj międzynarodowe i można wspomóc się innym schematem którego oznaczenia pani rozumie. Słupek czy o. łańcuszka zazwyczaj oznaczane jest tak samo.

      Usuń
    2. Dziekuje za odpowiedz i rozumiem, ze ma Pani inne plany. Sprobuje sobie jakos sama poradzic, juz mi cos swita. Na schematach szydelkowych sie znam, tu chodzi o druty. Zreszta jesli bylaby Pani ciekawa, zeby to tylko zobaczyc to mozna napisac w google: patricia creatief nr 39. Ten model jest na okladce. Serdecznie pozdrawiam. PS. Gdyby Pani sama kiedys czegos potrzebowala, jakiegos wzoru np. to tu jest moj email. wiadkrys@gmail.com

      Usuń
  4. Piękna sukienka, zainspirowałam się. Dziękuję za opis i wzór :)). Może do lata zdążę wydziergać. Pozdrawiam serdecznie :)).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty