Żakiet z szalowym kołnierzem

 Kardigan - żakiet z szalowym kołnierzem, zrobiony z Nepal (Drops).
Wyszło mi 60 dag, druty nr 4,5 i 4 (na ściągacz w pasie).

Sweter jak widać robiony jest różnymi wzorami - na dole to pasy z 5 o.p. i 1 o.l., w pasie ściągacz pojedynczy a wyżej pasy takie jak na dole ale z dodatkowo krzyżowanymi oczkami. Plisa zapięcia i mankiety rękawów to taki "poziomy ściągacz" czyli 2 rz. o. lewe i 2 rz. o. prawe.
Żakiet ma kołnierz szalowy - robiony łącznie z plisami zapięcia przodów. Zamiast odejmować oczka na dekolt (V) dodajemy te oczka do plisy. Tym samym plisa zapięcia robi się coraz szersza i zamienia się w kołnierz szalowy. Można dodatkowo dodać 1-2 oczka (lub więcej) jeśli kołnierz chcemy mieć szerszy.
Po zakończeniu oczek na ramię z przodu przerabiamy dalej same oczka kołnierza na taką długość, żeby przyszyć go potem do dekoltu z tyłu. Dwie części kołnierza połączyłam ze sobą ściegiem dziewiarskim (graftingiem).
 
Dawno temu już robiłam taki sweter - z innej włóczki, ale to było jeszcze na poprzednim blogu który już nie istnieje :-)


Komentarze

  1. Cudowny i bardzo elegancki.Jak zwykle mistrzowska robota.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tylko napiszę _Wow_. Cudowny i taki elegancji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie odnośnie kołnierza, czy robiła Pani podkrój szyi w tyle, czy też wykończony tył na prosto? Dziękuję za odpowiedź
    🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam - ale taki minimalny, na 4 rzędy głębokości.

      Usuń
    2. Dziękuję, robię pierwszy raz szałowy kołnierz, i nie znalazłam dobrego opisu🙂

      Usuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty