Serce na dłoni

Rękawice z jednym palcem i z jednym sercem - na wierzchu dłoni :-)
Włóczka Camel Hair (Grinasco) - merino z dodatkiem wielbłąda. Miałam taką ekskluzywną wełnę w zapasach :-) Wyszło ok. 50 g, druty nr 4.

Dziergałam na okrągło na drutach z żyłką (magic loop) - i tu pojawił się problem, ponieważ rękawice miały mieć po jednym sercu tylko na wierzchu dłoni. Przy dzierganiu na okrągło jak wiadomo robi się "ślimakiem" i wtedy nitki drugiego koloru zostają nam zawsze z lewej strony - a przerabia się od prawej do lewej... Zmodyfikowałam więc sposób przerabiania i robiłam wprawdzie na okrągło - ale tam i z powrotem :-) 
Po każdym okrążeniu odwracałam robótkę, robiłam narzut (jak przy rzędach skróconych) i na końcu okrążenia ten narzut przerabiałam razem z ostatnim oczkiem.
Jak ktoś wie to widać gdzie się łączą okrążenia, ale minimalnie - strzałka w miejscu łączenia na zdjęciu obok.
Jest trochę kombinowania przy tym ale ważne że się udało! Może komuś przyda się taka wiedza :-)

A z przedświątecznych zamówień dzierga się jeszcze żakardowy sweter męski, z okrągłym karczkiem. Z Limy Dropsa. To pędzę dziergać! :-)

Komentarze

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty