Szary kardigan reglanowy

Kardigan - sweter zapinany na guziki wykonany z połączenia Baby Alpaca Silk i Kid Silk Dropsa w kolorze szarym.

Sweter jest wykonany prawie w całości dżersejem prawym, plisy wykończeniowe zrobione ściągaczem podwójnym (2p./2l.) - plisa zapięcia przerabiana łącznie z przodami. Rękawy reglanowe.

Wyszło mi ok. 5 motków Baby Alpaki i 5 Kid Silka, druty nr 4,5 i 4.
Jak widać na zdjęciu moherek jest nieco ciemniejszy niż alpaka co daje swetrowi ładną, niejednolitą fakturę i jakby srebrny połysk. Guziki też są srebrne, udające cienką blaszkę.
Na rękawach zrobiłam wąski, ażurowy pasek.


Sweterek jest nieduży, rozmiaru mniej więcej 36. Długość 64 cm, szerokość ok. 47 cm.

Wszystkie oczka na reglan zamykałam w odległości 2 o. od brzegu - robi nam się taka dekoracyjna plisa. czyli: o. brzegowe, 1 o. prawe (na prawej stronie) 2 o. razem na prawo. I przerabiałam wszystkie oczka brzegowe tak jak wychodzą.

Poniżej opis wykonania reglanów, na specjalne życzenie ;-)



Reglan z tyłu: po przerobieniu 42 cm (96rz.) zakończyłam z każdej strony po 4 o. a następnie w co drugim rzędzie 20 x 1 o. Pozostałe na drucie 34 o. odłożyłam na zapasowy drut.

Reglan z przodu: 4o. jednorazowo, potem po 1 o. w co drugim rz. Po przerobieniu 30 rz. od początku reglanu na dekolt odkładamy nieprzerobione 17 o. - w tym jest plisa zapięcia! (rzędy skrócone), 3 o., 2 o. oraz zakańczamy od strony dekoltu 2 x po 1 o. Odkładamy na zapasowy drut.

Reglan rękawów: pod pachą miałam 63 o. na drucie (ok.35 cm) i zakończyłam z każdej strony po 4 o. a następnie w co drugim rzędzie 20 x 1 o. od strony dekoltu przodu odłożyłam bez przerobienia 5 o. (rzędy skrócone) i przerobiłam pozostałe  jeszcze przez 2 rz. zamykając na reglan 1o. na brzegu. Odkładany na zapasowy drut (agrafkę dziewiarską). Zszywamy boki swetra i szwy reglanów, Nabieramy wszystkie oczka dekoltu na druty z żyłką i przerabiamy ściągaczem ok. 4 cm. W pierwszym rzędzie przerabiamy jako 2 o. razem naprawo oczka brzegowe z wszystkich części które teraz są w środku (oprócz tych na plisie zapięcia).
Następny będzie też kardigan, z tej samej włóczki ale z klasycznie wszywanymi rękawami - i tu robię dokładniejszy opis wykonania. I można dziergać razem ze mną ->https://www.facebook.com/events/477911799421888 Zapraszam! 😊

Komentarze

  1. Piekny, dziekuje za opis, pewnie skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję ! Ja na prwno skorzystsm z opisu,bo lubię nosić reglany,ale nie mam odwagi zrobić.Zawsze szukam opisów,ale przeważnie teraz są opisy na swetry robione od góry,jednym ciągiem. Może i fajna metoda,ale wymaga wiele uwagi i drutów z żyłką,a to mi mniej odpowiada.Plącze się toto i trzeba się do tego przyzwyczaić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest taki ładny, że patrząc na zdjęcie pomyślałam - to musi być alpaka. Patrzę w opisie i jest. Podoba mi się bardzo. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty