Gruba czapka


Zawiało zimą! A na zimę - gruba wełniana czapa z warkoczami i futerkowym pomponem :-)
Włóczka Love Wool 100 Katia kolor 203 - dokładnie 1 motek (100g), druty nr 7.

Wełna to cieńsza wersja Love Wool z której robiłam ostatnio Zieloną bomberkę - jest gruba ale już nie baardzo gruba :) Miła w dotyku, nie gryzie - bardzo ją lubię.
Czapka ma odwijany, podwójny brzeg, warkocze i pompon ze sztucznego futerka.
Nie jest trudna do zrobienia - chcecie opis? :-)
Na druty z żyłką nr 7 nabieramy 50 o. i zamykamy w kółeczko. Przerabiamy ściągaczem 1 o. prawe, 1 o. lewe na okrągło 11 cm. Następnie dodajemy równomiernie na całej szerokości 10o. i przerabiamy 6 o. prawych, 6 o. lewych - powtórzyć 5x. Dodawałam po 1 o. w pasku o. prawych i po 1 o. w pasku o. lewych. Po przerobieniu 4 okrążeń robimy pierwszy skręt warkoczy - tam gdzie prawe oczka, oczywiście ;-) 3 o. przekładamy na drut pomocniczy z tyłu robótki, 3 o. prawe, oczka z drutu pom. przerobić na prawo. Skręty warkoczy powtarzamy w co ósmym okrążeniu.
Gdy robótka ma 24 cm zaczynamy zakańczać oczka - w każdym pasku lewym zamykamy po 1 o. (=odejmujemy 5 o. w okrążeniu). Powtarzamy to w co drugim okrążeniu. Ostatnie 3 zamykania - w każdym okrążeniu. Gdy czapka ma ok. 30 cm albo gdy nam się skończy włóczka - pozostałe oczka ściągamy nitką i zaszywamy.
Czapka po odwinięciu brzegu ma 24 cm wysokości i pasuje na głowę ok. 54 cm. Jak zawsze wskazana jest próbka - bo niekoniecznie wszyscy przerabiają tak samo jak ja :-) Próbkę na czapkę mierzymy lekko naciągając, bo czapka musi się trzymać na głowie.
Pompon zrobiłam ze sztucznego futerka kupionego "z metra" - są w pasmanteriach takie paski 10 cm, ja kupiłam tak jak włóczkę w fastryga.pl.
Instrukcję jak zrobić pompon można znaleźć TU.

Edit 18.11.2018
-------------------------
Nie mogłam się oprzeć zielonej wełnie i zrobiłam jeszcze jedną! :-)

Zielona jest do kupienia w sklepiku, o -  TU.

Komentarze

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty