La Mare


Swetrem La Mare wg Dropsa inauguruję lato niniejszym! 😀
Pogoda niestety nie podziela mojego entuzjazmu - na szczęście to sweter a nie bikini, więc nie zmarzłam ;)

Wzór swetra (i opis wykonania) pochodzi ze strony Dropsa - no ale ja troszkę go zmodyfikowałam jak zwykle. Zmiana dotyczy użytego materiału - mój w całości zrobiłam z Brushed Alpaca Silk (czyli z alpaki z jedwabiem) - w dwie nitki, ecru + kolory jak oryginale. Wyszło mi 7 motków kolorowych, jak w opisie (po trochu zostało z lawendy i morskiego) i 6 motków ecru. Druty nr 7. 
 Ponieważ robiłam na cieńszych drutach musiałam przeliczyć opis wykonania - miałam trochę więcej oczek na drucie. Sweter jest luźny i robiłam wg wymiarów dla rozmiaru S (chociaż normalnie noszę M).

Sweter o takiej morskiej nazwie wymagałby nadmorskiej sesji zdjęciowej - i będzie taka! za jakieś 2 może 2,5 tygodnia 😋 Na razie musi wystarczyć balkon.


 Sweter jest lekki (waży 30 dag!) ale cieplutki i przede wszystkim bardzo milusi w dotyku - uprzedzając pytania - nie gryzie absolutnie, kłaczenia żadnego też nie zaobserwowałam :-)
 Rękawy jak widać i jak można przeczytać w opisie wykonania robione są łącznie z korpusem swetra - osobno tył z rękawami i osobno przody z rękawami. Mocno skośną górę rękawa ukształtowałam rzędami skróconymi. Nie zakańczałam oczek tylko potem tył z przodem na lewej stronie połączyłam szydełkiem. Taki szew jest równiejszy i prawie niewidoczny. Tutaj filmik z takiego "zszywania": https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/1657292687725654/
Na zdjęciu poniżej linia łączenia rękawa w zbliżeniu.



Komentarze

  1. Świetny sweter i przepiękne kolory ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Ekstra! po prostu fest fajny:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudny jest. Super na lato ☺☀. Pozdrawiam serdecznie ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Sweter śliczny, ile oczek muszę nabrać na tył oraz przody robiąc drutami nr.7 rozmiar L.Ten sweter z drops robiony jest na drutach nr 10 więc wydaje mi się że trochę za duże oczka będą ,wolałabym żeby sweter był robiony na cieńszych drutachnr.7 wtedy będzie cieplejszy, ale nie mam żadnego pojecia jak to przeliczyć.pomocy,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę zrobić próbkę i zmierzyć ile oczek wypada na 10 cm dzianiny. Potem bierzemy wymiary z opisu i metodą proporcji obliczamy ile oczek wypadnie na żądaną szerokość swetra. A sweter oryginalny robiony jest z połączenia Alpaki silk i Air - która jest grubsza, stąd grubsze druty. Powodzenia.

      Usuń
  5. Dzięki za pomoc będę próbować przeliczać może się uda,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Tu jeszcze podpowiedź w kwestii próbek: https://www.facebook.com/notes/rob%C3%B3tki-zdzichy/r%C3%B3bmy-probki/281114648676805/

    OdpowiedzUsuń
  7. Boski sweter, a stylizacja ... obłędna :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty