Nabieramy oczka krzyżowo.


W robocie ostatnio same swetry  więc chwilowo nie mam nic gotowego do pokazania, ale przypomnę (bo kiedyś już pokazywałam) nabieranie oczek metodą krzyżową.
Ten sweter ma mieć ozdobny grubszy brzeg - i taki właśnie powstaje gdy nabieramy oczka krzyżowo, z dodatkową nitką. Tak to wygląda w gotowej dzianinie a TU INSTRUKCJA wraz z filmikiem video.

Drugi sweter który mam na warsztacie ma mieć na plecach kwadrat w paski ułożone skośnie. I tutaj trudność występuje taka, żeby przerabiając po przekątnej zrobić kwadrat - a nie romb :-) Nie było by żadnego problemu gdyby przerabiać całość wzorem francuskim - wtedy 1 o. i 2 rz. dają kwadracik i wystarczy dodawać po jednym oczku na brzegach żeby nam wyszedł idealny kąt prosty.  W przypadku każdego innego wzoru nie ma tak łatwo ;-) Musiałam dodawać też oczka w środku rzędów, a wcześniej posiłkować się wzorem na przekątną kwadratu żeby obliczyć ile oczek powinnam mieć w najszerszym miejscu :-) Ostatecznie udało się niemal idealnie.
Strzałka pokazuje kierunek przerabiania, zaczęłam od 3 o. i dodawałam oczka na brzegach aż miałam wystarczająco długi bok, następnie odejmowałam oczka symetrycznie robiąc drugą połowę kwadratu.
I to jest tylko część atrakcji w tym swetrze... ;-)

Komentarze

  1. Dziękuję za filmik! Zawsze to była dla mnie czarna magia. Ale nareszcie skumałam i nabrałam! 😃
    Zagadkowy ten kwadrat, który w swym pierwszym wcieleniu 'kopnięty' był 😉. Baaardzo zagadkowy... Spodziewam się fajerwerek 😉😀

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty