Trójkolorowy sweter Soprane

Miałam plan - zagospodarować włóczkę której resztki różnej wielkości zalegają mi w kartonach, czekając aż coś z nich wymyślę. 

Wymyśliłam trójkolorowy sweter z włóczki Soprane (Cheval Blanc) - tej samej z której wiosną robiłam  Redy To cienki moher z wełną i akrylem - dla mnie za cienki więc przerabiam go podwójnie. Z poprzedniego swetra zostało mi po ok. 50g niebieskiej i fioletu, dodałam do tego motek (50g) jasnoszarej cieniutkiej alpaki którą kupiłam kiedyś nie pamiętam na co ;-) Z tej ilości wyszedł korpus - na rękawy musiałam dokupić włóczki, 2 motki po 50g z której oczywiście ok. 30g zostało... Tak wygląda moje wyrabianie resztek włóczki 😁

 

Reasumując - na cały sweter wyszło mi ok. 200g włóczki (przerabianej podwójnie), druty nr 5 i 4,5 (ściągacze).


Chciałam żeby sweter był luźniejszy, z opadającym ramieniem. Dlatego korpus rozszerza się ku górze (dodawałam oczka na brzegach). Nie ma podkroju pachy, za to linia ramienia jest lekko skośna - wyprofilowana rzędami skróconymi.
Tak samo zakończenie rękawa - nie ma główki ale jest lekko na skos - też rzędy skrócone (4 x po 5o. z każdej strony).
Dekolt płytki i szeroki, wykończony dżersejową plisą - która miała się zwijać w rulonik, ale nie bardzo chce... ;-) 

Ponieważ rękawy są jednokolorowe coś chciałam na nich wymyślić do ozdoby - zrobiłam warkocz pleciony (potrójny) z 12 o., taki rzadko krzyżowany bo co 8 rz., ale nie oddzielony niczym od dżerseju prawego w tle - żeby się trochę zlewał. Inaczej wygląda a robi się tak samo jak każdy warkocz :-) 
Tylko trzeba uważać, albo sobie zaznaczyć gdzie jest początek i koniec warkocza. 




 









I tak to wyszło - sweterek jest ciepły, mięciutki i nie gryzie nawet na gołe ciało.
 

Komentarze

  1. Jest świetny! I ma dekolt, jak dla mnie, idealny! Kolory😍
    Warkocz odgapię😋
    Ostatnie zdjęcie 👍👍👍

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko super zestaw kolorów,przejscia między kolorami, dekold kształtowałaś czy zakończyłaś na prosto i dorobiłas plise,bo wyglada świetnie.To szare to alpaka dropsa bo piszesz ,że mozna nosic na gole cialo.Wyglasz w nim pieknie,resztką włóczki nie musisz się martwic,bo wykorzystywanie resztek wychodzi ci bardzo ladnie Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, to szare to nie jest Alpaka Dropsa - nitka jest z lekkim włoskiem i inaczej przędziona, podobna do moheru trochę. Chyba Lana Grossy ale nie jestem pewna bo zdjęłam banderolkę i zgubiłam.

      Usuń
    2. a dekolt jest kształtowany, ale tylko ok. 4 cm na głębokość z przodu.

      Usuń
    3. Też rzędami skróconymi.Dziekuje

      Usuń
  3. Pięknie razem wyglądacie!!!!!!!!!!!!!!!!!serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczny sweterek, kolorki super i wygląda Pani w nim rewelacyjnie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny pod każdym względem

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekny sweter. Rozumiem, ze dekold tez jest ksztaltowany rzedami skroconymi. Mam pytanie- w ktorym momencie zaczynasz ksztaltowac ten dekold?? gdzies w polowie ksztaltowania ramion??? Nie mam doswiadczenia w tego typu swetrach, zawsze robie od gory reglanem. Teraz mam piekny, gruby moher i chcialam zrobic cos podobnego. Z gory dziekuje za podpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dekolt też rzędami skróconymi - ale nie pamiętam dokładnie teraz w którym momencie zaczęłam wyrabiać dekolt. Zawsze mierzę sobie ile centymetrów od szczytu ramienia ma mieć głębokość dekoltu. Tutaj chyba to było ok. 6-7 cm.

      Usuń
    2. A nie - 4 cm. Już odpowiadałam na takie pytanie - komentarz wcześniejszy :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty