2 czapki męskie


Rzecz jasna nic ich od czapek damskich nie różni - może poza rozmiarem ale i głowę panie niektóre miewają większą niż standardowa ;-)
Te akurat zrobiłam dla mężczyzny, więc umówmy się że to męskie.

Czapki miały być dłuższe, takie zwisające z tyłu głowy - mają więc trochę ponad 30 cm długości i pompon.
Obie robiłam na okrągło, na drutach z żyłką. Ściągacze zrobiłam na drutach o 0,5 rozmiaru cieńszych.

Granatowa jest z Nord Dropsa - podwójną nitką, druty nr 4,5. Na taką dłuższą czapkę potrzeba trochę ponad 100g, czyli 2 motki i trochę - to trochę to na pompon.
Ma pasować na głowę o obwodzie ok. 58 cm nabrałam więc 78o. na ściągacz, a po nim dodałam jeszcze 18o. (razem 96o.). Piszę ile oczek bo temat czapkowy ostatnio na czasie i dostaję dużo pytań "ile oczek nabrać na czapkę" :-) Tak więc ja miałam tyle, ale powtarzam do znudzenia że trzeba zrobić próbkę!! Samemu, ze swojej włóczki bo każdy przerabia inaczej trochę i to co dla mnie będzie miało odpowiedni rozmiar dla kogoś innego wyjdzie za ciasne np. (przerabiam raczej luźno). W przypadku czapek próbkę trzeba lekko rozciągnąć, żeby nam się to potem dobrze na głowie trzymało.
Na zakończenie czapki zaczęłam zamykać oczka gdy robótka miała ok. 26 cm - po 10o. w co drugim okrążeniu a raz chyba 5. Oczka zamykam tak żeby wzór na koniec względnie pasował, tutaj miałam 5x powtórzenie motywu i dlatego po 10 albo 5. Pozostałe dwadzieściakilka oczek ściągam nitką i zaszywam od spodu.

Druga jest trochę grubsza - włóczka Relax (Filati) - druty 5,5.
Ponieważ włóczka grubsza, wzór jest troszkę inny bo inna jest ilośc oczek - 68 na ściagacz i +12 po nim (80o.).

Wzór na czapkach to warkocze (z 9 o. w granatowej i z 8 w szarej) przedzielone paskami wzorem półpatentowym.

Komentarze

  1. Wlasnie znalazlam pani bloga i napatrzec się nie mogę na to co pani tworzy! Jestem początkująca, zaczynam od czapek, a u pani tyle informacji :)) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty