Redy - Soprane


Wzór tego swetra nazywa się Redy i jest do kupienia na raverly.com. Mnie natomiast zainspirował model już nieco zmodyfikowany (wzór francuski zamiast lewego dżerseju, brak ściągaczy) wykonany przez Moonstruckmermaid.
Zrobiłam go jednak po swojemu, bez gotowego opisu :-) 

Włóczka - Soprane (Cheval Blanc) 35% mohair, 15% wełna, 50% akryl przerabiana podwójnie. Wyszło ok. 25 dag - 3 motki fioletowe i 2 niebieskie druty nr 5, 5,5 i 6. Na zdjęciu w słońcu widać że dzianina jest lekko prześwitująca - to dlatego że przerabiałam luźno, na grubych drutach.


Sweter robiony jest od dołu, na okrągło (na drutach z żyłką) za wyjątkiem rękawów które zrobiłam prosto do pachy i zszyłam. Powyżej pach znowu przerabiałam całość na okrągło.

Ta pionowa linia na plecach to linia zmiany okrążenia. Przy wzorze francuskim (w okrążeniach przerabia się 1 okr, o. prawe, 1 okr. o . lewe) tak to wychodzi, a zrobiłam początek okrążenia w widocznym miejscu - na środku tyłu specjalnie, bo mi się taka linia podoba :-) No i łatwiej rozpoznać gdzie jest przód a gdzie tył, bo niczym innym poza tym się nie różni ;-)



Na sesję zdjęciową wybrałam się do położonego nieopodal mojego domu zespołu krajobrazowego Żabie Doły. Łatwo nie było bo dzisiaj trochę za gorąco na taki sweter - ale nikt nie powiedział że życie modelki jest lekkie! 😜 a jak jeszcze trzeba być równocześnie modelką i fotografem...
ale najważniejsze że zdjęcia wyszły tak jak sobie zaplanowałam!


Nie jest to może model na upał ;-) ale na sierpniowy wieczór nad jeziorem np. będzie jak znalazł!
 I jeszcze na płasko bo tak czytelniejsza jest konstrukcja swetra:



Komentarze

  1. Piękny sweter! I od razu widać, że milusi i do miziania! Na sierpniowe i wrzesniowe wieczory idealny! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny! Taka kizia-mizia na dlugie zimowe wieczory pod kocykiem z dobrą herbatką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, potwierdzam! Włóczka bardzo miła w dotyku, nic a nic nie gryzie :)

      Usuń
  3. takie ułożenie dzianiny przy szyi zawsze mnie powala :) super

    OdpowiedzUsuń
  4. Mega fajny, bardzo mi sie podoba

    OdpowiedzUsuń
  5. O jaki piekny! Zakochalam sie w nim ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam Panią serdecznie, od jakiegoś już czasu oglądam ten Pani sweter i bardzo mi się podoba. Chciałabym podobny ale za nic nie wiem jak zrobić te rękawy . Wiem jak robić reglan od góry i zazwyczaj takie swetry na okrągło robię . Jednak chciałabym spróbować czegoś nowego,a to nowe to właśnie ten sweter. Pozdrawiam i jeśli mogę liczyć na podpowiedz to bardzo poproszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rękawy zaczyna się robić jak reglan - ale od dołu, na okrągło. Po ok. 12 - 15 cm robimy już nie reglan a okrągły karczek który przechodzi w szeroki golf i oczka zamykamy równomiernie na całym obwodzie robótki. Do momentu aż na drucie mamy odpowiedni obwód golfu ( u mnie to jest ok. 70 cm w obwodzie).

      Usuń
  7. Cudowny jest ten sweter. Co tu robić, kiedy kompletnie nie ma się zdolności(:

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty