Jesienny szal.


Wrzosy i mech - w tej włóczce spodobał mi się przede wszystkim kolor :-)

Szal - bo szerszy niż zwykły szalik, powstał z Angory Gold Batik Design (Madame Tricote) i to jest 45% moheru (nie angory!) i 55% akrylu. Włóczka bardzo wydajna bo ma aż 550m/100g - na ten szal wyszło mniej niż 1,5 motka, druty nr 4,5 (bo wzór trochę ażurowy, jeśli chcemy ściślej trzeba by wziąć o rozmiar mniejsze).

Co ciekawe - pomimo sporej zawartości moheru nie ma prawie wcale charakterystycznego włoska. I nie gryzie :-)


Szalik tym wzorem robiłam już wcześniej, ale ten postanowiłam zrobić szerszy tak żeby można było okryć ramiona.

Opis wzoru: 
2 o. razem na prawo , 3 o. prawe, 1 narzut, 1 o. prawe, 1 narzut, 3 o. prawe, 2 o. razem na prawo przeciągane – powtarzać. Na lewej stronie wszystkie oczka i narzuty przerabiamy na lewo.
Na szal nabrałam 79 o. (7 x motyw wzoru + 2 o. brzegowe).
Wymiary: szerokość 38 cm i długość ok. 170 cm + frędzle.

Oczywiście można go nosić jako zwykły szalik i zamotać ściśle dookoła szyi - owinięty kilkakrotnie jest całkiem ciepły, pomimo tego że cienki :-)




Komentarze

  1. Dziekuje za opisanie fajnego i nieskomplikowanego wzoru :)
    Szal robi wrazenie, takze przez wlóczke.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekny kolor ! szal wyglada bardzo przytulasnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały szal. Co prawda jestem drucianym laikiem ale może i ja kiedyś spróbuję go wykonać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty