Czapki, czapki :)

Zima się zapowiedziała ostatnio - czas więc na ciepłe czapki. Pierwsza - czapka dziecięca z nausznikami.

Włóczka - Malabrigo Worsted (100% Merino) - niecałe 20 dag (na komplet z baktusem), druty nr 5,5 - baktus i 5 czapka.
Włóczka jest przecudnej urody! Mięciutka i niegryząca, robi się z niej  fantastycznie.
 Czapka robiona wg pomysłu Dropsa na -> ten komplet.
Trochę jest zmieniona bo i rozmiar nie ten i włóczka cieńsza ale spodobał mi się sam sposób na zrobienie czapki.
A do kompletu jest prosty, nieduży baktus/apaszka wzorem francuskim.

I jeszcze z rozpędu zrobiłam dwie czapki męskie z resztek włóczek posiadanych w domu (w nadmiarze, jak chyba u wszystkich dziergaczek...).

Z żakardowym wzorkiem znalezionym dawno temu gdzieś na rosyjskim forum - z grafitowej Alpacany (alpaka, wełna i akryl).
Fajna włóczka ale już jej nie widzę nigdzie.
TUTAJ schemat wzoru.
 I z koszykowym, reliefowym wzorem z jeansowej Azteki. Podoba mi się ten wzór - już nim zrobiłam kilka męskich czapek :)
Opis wykonania wraz ze schematem wzoru -> TUTAJ.



Dwie ostatnie czapki wstawiam do Unikalnych - czyli są do wzięcia.


Komentarze

  1. koszykowy można znaleźć gdzieś w necie... w sensie, że schemat... a przełożenie sobie na czapkę nie powinno być skomplikowane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rodzajów wzorów koszykowych jest dużo :) Z pewnością można znaleźć gdzieś schemat, można zrobić też na podstawie samego zdjęcia bo wg mnie wszystko widać (ja tak robiłam) - ale większość lubi mieć podane "na gotowo" :D

      Usuń
  2. Cudne wszystkie!Narysuj schemat:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana Drops... niestety może się schować.
    Twój model jest powalajacy.
    Wszystkie czapki piękne, ale ta zielona poprostu przesuper.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdzisiu, a tę koszykową to jakim rozmiarem drutów robiłaś?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ajajaj, przypominasz mi tylko, że też muszę dziać dla męskiej społeczności domowej :) Piękne czapki! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam
    Czapka z nausznikami cudowna, syn mnie męczy a ja umiem tylko zwykłe czapy :(
    Czy te nausznik są doszywane? Podpowiesz jak to zrobić? Jestem laikiem i prawdę mówiąc trudno mi czytać schematy 🤦🏻‍♀️ Mało jeszcze umiem niestety

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Jest w tekście link do opisu wykonania czapki - nie jest to niestety najłatwiejszy model dla początkujących ;-) Nic więcej nie powiem pani bo nie pamiętam - czapkę robiłam 8 lat temu! :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty