Przerabiamy plisę dekoltu swetra

żeby było trudniej - swetra dzierganego od góry, od tej plisy właśnie ;-)
Sweter zrobiłam w listopadzie - lubię go i noszę ale doszłam do wniosku, że wolałabym jednak mniejszy dekolt.

1. Na druty z żyłką nabrałam oczka z ostatniego okrążenia starej plisy - ponieważ plisę robiłam francuzem to jest to dosyć łatwe, nabieramy każdą górną pętelkę oczek ostatniego okrążenia plisy, (na powiększeniu zdjęcia powinno być widać)
2. przecięłam nitkę powyżej nabranych oczek i wyprułam plisę
3. Dołączyłam nową nitkę i przerobiłam ściągaczem 1/1 plisę na nowo - wzięłam druty cieńsze o pół rozmiaru, w połowie wysokości plisy zamknęłam co 8 o. 

 4. Zakończyłam wszystkie oczka gdy plisa miała ok. 4 cm wysokości




Tak to wygląda teraz
a tak było wcześniej - https://tojazdzid.blogspot.com/2019/11/lisciasty.html

Komentarze

  1. Fajny mini fotokursik jak sobie poradzić, gdy zmieniamy plany z plisy na ściągacz. Ale co z plisą było nie tak? Mnie się podobała. Chyba, że chodziło o głębokość dekoltu? Teraz jest płytszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dokładnie o to chodziło - doszłam do wniosku że wolę mniejszy dekolt :-)

      Usuń
  2. Te fasony z drops design są takie porozciągane. Wszystko zwężam, taliuję. Taki zabieg że ściągaczem też mnie czeka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to nie jest model z Drops Design - robiłam wg swoich wymiarów i wtedy wydawało mi się że taki dekolt będzie dobry. Zmieniłam zdanie jak już trochę ponosiłam :-)

      Usuń
    2. Przepraszam. Na dropsie jest podobny model. Aż się zdziwiłam, że tak ładnie jest dopasowany. Ja prawdopodobnie użyłam za grubej włóczki i za grubych drutów do mojego sweterka. Oczywiście podziwiam Pani talent. Pozdrawiam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty