Od czarnego do koralowego


Sweter z efektem 'ombre' zrobiony z 3 motków włóczki Melody (Katia).
Mój kolor to nr 206, robiłam na drutach nr 6.
Więcej o włóczce napisałam w poprzednim wpisie (->tu).

Ponieważ cały efekt robi włóczka, sweter jest całkiem prosty, o kroju oversize zrobiony w całości (poza ściągaczami) dżersejem prawym.

Kupiłam 3 motki, tak jak sugerował producent - i zostało mi tyle włóczki co na zdjęciu :-) Ważne że wystarczyło!
Po jednym motku na tył i przód - z resztki motka na przód zaczęłam (po zszyciu swetra) robić stójkę przy dekolcie. Wystarczyło na ok. 2 cm, dalej kontynuowałam z ostatniego, trzeciego motka.

Wyzwaniem były rękawy - nie ma sposobu żeby zrobić identyczne jak mamy tylko jeden motek włóczki, zdecydowałam więc że jeden rękaw będzie się zaczynał czarnym kolorem (nitka ze środka motka) a drugi czerwonym (nitka od początku motka). Są więc swoją odwrotnością.

Rękawy zakończone są prosto, sweter nie ma też podkroju pachy - jedynie ramiona wymodelowane są na skos za pomocą rzędów skróconych.
Jak przeglądam nowe modele swetrów, zauważyłam że rękaw z główką stosowany jest bardzo rzadko - to dobra wiadomość dla tych co maja kłopot z klasycznym rękawem ;-)
EDIT:
Stójka niestety się nie sprawdziła w użytkowaniu bo dekolt się rozciągnął i stójka przestała być stójką... dokupiłam jeszcze jeden motek i przerobiłam na golf :-)

Komentarze

  1. Przepiękny!!!!!!serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo udany udzierg, a przy tym tak mało resztek zostało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Strzał w 10 😍!!!! Myślę, że identyczne rękawy nie dałyby tego efektu. Jest ciekawie, nietuzinkowo a jednak nieprzypadkowo. A do tego oszczędnie 👍😉
    Pięknie Ci w nim 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale rozwiazanie rekawowe.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa włóczka,sweterek super bardzo ci w nim do twarzy.Prosty ale efektowny.Czy mógłbyś napisać co ile oczek robisz rzędy skrócone na skosy na ramionach.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy jak bardzo skośne chcę mieć ramiona :) Tutaj akurat dosyć mocno - w rzędach skróconych miałam na przemian -3 i -4 o.

      Usuń
  6. Wyszło świetnie ;) Zwłaszcza te rękawy ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty