Przygody szewca cz.2 - espadryle


Jak już pisałam (TU) kupiłam gotowe podeszwy do espadryli firmy Prym. Zestaw zawiera sznurkowe podeszwy i wykrój góry espadryla w dwóch częściach. Na YT są też firmowe filmiki instruktażowe jak takie buty się szyje.
Początkowo miały być zrobione na szydełku ale po zastanowieniu postanowiłam jednak je uszyć, chociaż szycie nie jest moim ulubionym zajęciem ;-)

 Moje espadryle skroiłam wg załączonego wykroju z bawełny w stateczki, a tył ze starych dżinsów - na maszynie rzecz jasna.
Następnie te uszyte części trzeba doszyć do podeszwy - tu już ręcznie, bawełnianą włóczką. Oj, bolą paluszki od igły!

Jest też element szydełkowy - noski z granatowej bawełny, tej samej której użyłam do szycia.

Gotowy espadryl hand made wygląda tak :-)


Kiedyś zrobiłam na szydełku marynarską torbę, do której uszyłam podszewkę w stateczki - sporo materiału mi zostało i to jest właśnie ta resztka. Torebki już nie mam bo sprzedałam, a szkoda bo byłby komplet :-) Trzeba zrobić drugą!

Komentarze

  1. Fajnie wyszły te letnie butki :) Mam pytanko, czy te spody mają dodatkową wkładkę pod stopę? Na fotce wydaje mi się, że w środku butka jest goły sznurek ? I czy odpowiadają rozmiarowi,tzn,np .jak się kupi 38 to jest to faktycznie 38 jak rozmiar buta,czy może ciut mniejsze lub wieksze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkładki mają sznurek od strony stopy i podlane są gumą od spodu, tak więc od środka jest faktycznie goły sznurek - jak w typowych espadrylach. Można sobie przykleić łatkę ze skórki (na filmach widać jak) albo włożyć po prostu dodatkową wkładkę jeśli ktoś wrażliwy. Rozmiar jest ciut większy - bo musi zostać miejsce na przyszycie góry buta, po przyszyciu jest OK. Tylko wg mnie podeszwy są dosyć wąskie, mogły by być trochę szersze - raczej na szczupłe stopy.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty