Sweter w kolorach wakacji w Chorwacji! :)

 bo kolory jako żywo przypominają ciepłe morze w słoneczny dzień!

Jak zamawiałam włóczkę pomysł na sweter był inny, zresztą nie do końca sprecyzowany - ale jak zobaczyłam gotowe motki to Wakacje w Chorwacji jak nic! :) Albo w Czarnogórze - byłam w tym roku, morze to samo i kolory podobne ;-) Z wakacji już wróciłam ale sweter będzie mi je przypominał - no i przecież będą następne!

Włóczka na zamówienie - wybierane kolory i grubość włóczki,  bo w regularnej sprzedaży są motki ombre 3-nitkowe a tutaj jest 6 nitek. I to wcale nie jest grubo! Sweter w sam raz na letni wieczór. Bawełna/akryl, KamaRolka ombre z 6 nitek od Kamart Sznurki. Druty nr 4.

Reglan, od góry, na okrągło.  Nietrudny :) Z ozdóbką przy dekolcie.

 Żeby ładnie nam się kolory zgodziły na rękawach zamawiamy 1 duży motek na karczek z korpusem oraz osobno po 1 małym na każdy rękaw. Z tym samym zestawem kolorów, ale krótszy. 

To jest moje zamówienie - tutaj jeszcze się zastanawiałam z którego końca zacząć...

Moja rolka jest z 4 kolorów i dla pewności mam jeszcze "dowijkę" - jeden kolor, lawenda, jakby tak zabrakło na dół np. Ale nie zabrakło, co więcej zostało mi tyle że wyjdzie chyba drugi sweter (ja zamówiłam więcej niż rozpisane poniżej, tak że dowijkę dobrze jest mieć na wszelki wypadek :)

Za to mam teraz rozeznanie ile na co potrzeba!

Tak więc - na cały sweter w rozmiarze M potrzeba ok. 930 m, z czego na korpus ok. 630 m a na każdy rękaw po 150 m. Sweter waży niecałe 400g, więc włóczka jest bardzo wydajna!

A ponieważ piszę właśnie wzór na niego, również na rozmiar XL, to policzyłam że na taki większy potrzeba: ok. 800 m + 2x 200 m czyli razem 1200 m.


Sweter z tyłu jest taki sam jak z przodu - ale żeby dekolt się ładnie układał i był z przodu nieco niżej, zamiast rzędów skróconych zrobiłam dłuższy tył poniżej reglanu. 

W gotowym swetrze tył oczywiście nie jest dłuższy tylko dekolt przesunął nam się do przodu i lepiej leży, bo nie podchodzi do gardła 😉

Będzie dokładny opis we wzorze :) Kończę pisać właśnie. Będą dwa rozmiary M i XL.

 

 -----------Edit: 12.08. -------------

 Jest opis wykonania - cena 20 zł

Dla rozmiarów (mierzone na płasko):
długość – 61 cm (63 cm)
szerokość – 50 cm (60 cm)
rękaw od pachy – 46 cm (44 cm) 

Można kupić przez Zrzutkę: zrzutka.pl/bre82h/award/3r8rc7 

albo pisząc do mnie wiadomość priv na Fb albo e-mail (robotkizdzichy[at]vp.pl) - ustalimy sposób wpłaty (Blik albo przelew czy PayPal).

Włóczka: bawełna z akrylem (pół na pół) KamaRolka ombre z 6 nitek od
https://kamartsznurki.pl/ (na zamówienie – wybór kolorów i grubość/ilość nitek) – ok. 1000 m (1200) razem (niecałe 400g)
w tym: 700m (800) na korpus i 2 x po 150m (200) na rękawy (jeśli kolory mają się zgadzać to na rękawy muszą być osobne motki z takim samym zestawem kolorów, kolory w rękawie zaczynają się u mnie nie od pełnego koloru a już od melanżu!)

To są ilości włóczki które faktycznie zużyłam na sweter, dla pewności polecam zamówić sobie "dowijkę" w ostatnim kolorze, wystarczy niedużo 100 m np.



 
I wersja z krótkim rękawkiem oraz nieco krótsza!

Włóczka – ta sama cały czas i ten sam kolor KamaRolki, tylko tym razem zaczęłam przerabiać od koloru lawendowego.

 Na taką wersję w rozmiarze XL wyszło mi dokładnie 300g włóczki, to jest ok. 750 m w tym na oba rękawki razem ok. 100 m. W tej wersji na rękawki proponuję „dowijkę” w jednym kolorze.

I ten sweterek, gotowy (tylko ta wersja!) - jest do sprzedania! Kontakt na maila albo priv na Fb.

 

 


Komentarze

  1. Świetny sweterek, pięknie dobrane kolory i ciekawy fason. Jak już będzie gotowy wzór w rozmiarze xl, to się skuszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny egzemplarz. Barwy cudo, a w motku włóczka nie wyglądała tak efektowanie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty