Top Ciranda

Letni top z ażurkiem z przodu (i z tyłu też ;-) ) 

Włóczka tym razem cieniutka - Ciranda (Rosarios 4) - ale znowu len, bawełna i wiskoza. Jest lekki i przewiewny!

Wyszło mi niecałe 4 motki, czyli ok. 180 g. Druty nr 3.

Ładny kolor, bo taki szaro-fioletowy, jaśniutki (nr 13).

Dokładnego opisu wykonania nie będzie, bo robiłam go z długą przerwą na dwa inne swetry w połowie - i nie mam weny do pisania :D ale parę wskazówek - proszę bardzo.

Robiłam go od dołu, na okrągło do pach. Na dole jest podwójna plisa (żeby się brzeg dżersejowy nie podwijał) - dobrze by było zrobić ją na cieńszych drutach, albo kilka oczek węższą. Nie zrobiłam tego - ale nie poprawiam :) 

Na druty nabrałam 190 o. a top ma szerokość (na płasko) 48 cm. 

Ponad tą podwójną plisą, na środku przodu i tyłu zrobiłam pas wzoru ażurowego.

 

Schemat:


Na pachy zakończyłam jednorazowo z obu stron po 10 o. a następnie po 1 o. z każdej strony przodu i tyłu - bo od tego miejsca przerabiamy osobno - co 2 i co 4 rz. Na brzegach pach - I-cord. 

Następnie dekolt - zakończyć oczka na środku, a potem na brzegach, dla zaokrąglenia, aż na ramię zostało 8 o. Z tyłu dekolt jest płytszy. Dekolt wykończyłam I-cordem.




Komentarze

  1. Śliczny top! Można go nosić również pod marynarkę - jest uniwersalny. Dziękuję, że dzielisz się opisem. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty