Szaliczek Suri

Mały, trójkątny szaliczek - taki w sam raz na jesień!  Leciutki ale ciepły.

I do tego z pięknej włóczki bo zostało mi trochę ze swetra Suri - to Alpakka Silke i Kid Suri od Motkuje.pl

Na szalik o długości 130 cm i szerokości 21 cm w najszerszym miejscu, wyszło mi po 1 motku Alpakka i Kid Suri, przerabiane razem (zostało tyle co widać na zdjęciu poniżej, więc troszkę dłuższy jeszcze da się zrobić). 

Druty nr 4,5. 

Gotowy jest do wzięcia - o TU :)


A jeśli chcesz zrobić własnoręcznie to opis poniżej.


A szaliczek robi się łatwo, bo francuzem (same prawe oczka). Ozdobą są tu I-cordowe brzegi.

Zaczynamy dziergać od 6 oczek, czyli tyle co na dwa I-cordy. W trzecim rz. dodajemy na środku 1 o. a następnie dodajemy z prawej strony po 1 oczku co 6 rz. (zaraz za I-cordowym brzegiem). Gdy jest już połowa  długości szaliczka ( u mnie to było 38 o.) - odejmujemy po 1 o. co 6 rz. z tej samej strony. Lewa strona pozostaje prosta, robi nam się taki bardzo rozjechany trójkąt ;-)

A tutaj filmik (dla tych niewtajemniczonych) jak zrobić brzegi I-cordem: https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/897737168594603/

Jeśli ktoś nie robił takiego wykończenia jeszcze, na początku dobrze jest zerkać na opis i zaznaczyć sobie prawą stronę, a tym samym z której strony dodajemy oczka, bo prawa i lewa strona są takie same - można się pomylić. Za to po zrobieniu takiego szaliczka będziecie miały I-cord w małym palcu! 😀

Szaliczek robi się szybko - ja zrobiłam w 2 wieczory... i z pewnością nie jest to ostatni taki!

Jeśli uznasz że pomogłam , zainspirowałam, podpowiedziałam 
- to wesprzyj bloga drobną wpłatą na "kawkę" :-) -> 

Edit!-------------------------------

Do kompletu zrobiłam też czapkę - ta sama włóczka, tylko do czapki wzięłam 2 nitki Suri+1 Alpakka




Komentarze

Popularne posty