Kardigan z alpaki


Nie wiem czy też tak macie - ale dla siebie najtrudniej mi się robi i często nie jestem do końca zadowolona z rezultatu... 😉 Ten zaczynałam już 3 razy! 😁 Włóczka - Alpaca + Brushed Alpaca Silk Dropsa (przerabiane razem). Druty nr 5,5 i 5 (ściągacze). Na sweter dł. 72 cm i rozmiar mniej więcej L wyszło mi 8,5 motka Brushed Alpaki i 5,5 motka Alpaki - i to jest dziwne, bo wg metrażu podanego na banderolkach nie pasuje to w takim wypadku nijak... Ale tyle wyszło!
Sweter ma 58 cm szerokości. Obniżone ramiona i rękawy wszyte prosto.
 
Opis będzie! i będzie mi bardzo miło jeśli docenisz mój wkład pracy i zaangażowanie w przygotowanie opisu, symboliczną wpłatą na kawkę  😊

buycoffee.to/robotkizdzichy

Dziękuję! :-)

 
 Próbka na drutach 5,5: 15o. = 10 cm 
Tył: 
Dosyć wysoki ściągacz (12 cm) 2p/2l. zrobiłam na drutach 5 - 86o., następnie zmieniłam druty na 5,5 i wzór na taki "koszyk" czyli 2p. /2l. przez 2 rz. (na lewej stronie tak jak wychodzą), 2 rz. dżersej i 2 rz. zamieniamy miejscami - 2l./2p. Robimy prosto (nie ma podkroju pachy) do początku skosu ramienia - ja miałam 132 rz. Teraz z obu stron zaczynamy robić rz. skrócone. Zostawiamy: 4o., 7 x po 3 o., 4o. (=29 o.). Teraz odkłdamy na agrafkę dziewiarską, albo na pomocniczą nitkę środkowe 28 o. na dekolt, a ramiona kończymy osobno. Na każdym ramieniu przerabiamy 4 rz. wzorem francuskim (same prawe) i zakańczamy oczka.


Lewa połowa przodu z plisą zapięcia. Plisę przerabiam razem z przodem wzorem takiego "poziomego ściągacza": 2 rz. dżersej prawy, 2 rz. dżersej lewy. Czyli inaczej mówiąc - 2 rz. o. prawe, 2 rz. oczka lewe. Taki wzór plisy pasuje do wzoru. Plisa ma 8 o. szerokości + 1o. brzegowe. Na druty ne 5 nabieramy 48 o. i przerabiamy ściągaczem tak jak z tyłu, za wyjątkiem 9 ostatnich oczek - plisa zapięcia + o.brzegowe. Trzeba zwrócić uwagę na początek wzoru - żeby się zgodziło z tyłem. Przerabiamy w ten sposób do początku skosu ramienia -  132 rz. Zaczynamy robić rzędy skrócone na skos ramion - od prawej strony, tak jak z tyłu. Po przerobieniu kolejnych 8 rz.- z drugiej strony zaczynamy wyrabiać dekolt. Tez rz. skrócone. Odkładamy 12 o., potem 3, 2 i dwa razy po 1 oczku (te już zakańczamy normalnie). Ramię kończymy analogicznie jak z tyłu - 4 rz. wzorem francuskim. 
Jak ktoś nie wie jak się robi rz. skrócone - to tu tutorial: https://www.facebook.com/notes/4555403464501986/
 
Prawy przód robimy symetrycznie w stosunku do lewego - tylko jeszcze będą dziurki na guziki.
Dziurki zaczęłam robić powyżej ściągacza (zapięcie nie będzie do samego dołu) - po przerobieniu 26 rz. (=13 o. brzegowych) .
Dziurkę robimy w połowie szerokości plisy - u mnie to będzie po przerobieniu 4 o. Zakończyłam jedno oczko a w kolejnym rzędzie - na lewej stronie, narzuciłam w tym miejscu jedno oczko.
Dziurki robię w co 16 rz. (a licząc oczka brzegowe - co 8).
Filmik jak zrobić dziurkę - tu: https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/735374754845474

Rękaw:

Oczka brzegowe tzw. łańcuszkowe (1 na prawo, ostatnie przekładamy bez przerabiania - albo odwrotnie, jak komu wygodniej) bardzo łatwo się liczy, o wiele łatwiej niż rzędy w robótce. 1 oczko brzegowe = 2 rz.

Na rękaw nabrałam 42o. na druty nr 5 i przerobiłam ściągaczem 2/2 12 o. brzegowych - czyli 24 rz. Następnie zmieniłam druty na 5,5 i przerabiałam dalej dżersejem prawym. Po przerobieniu 15 o. brzeg. (=30 rz.) dodawałam na poszerzenie rękawa 7 x po 2 o. Co 4 brzegowe (czyli co 8 rz.) Na koniec mam na drucie 56 o. I to jest 44 cm - ale długość trzeba sobie jeszcze przymierzyć do swetra - to nie jest długość ręki od ramienia (!), bo ramię jest obniżone (opadające).  ja miałam 46 o. brzegowych (czyli 92rz.) Rękaw zakańczamy prosto.
 
Następnie - zszywamy wszystkie części swetra, zostawiając otwory na wszycie rękawów, wszywamy rękawy. 
Nabieramy na plisę dekoltu oczka odłożone na dekolt + dobieramy te z brzegów dekoltu. Ja miałam 82 o. (druty nr 5) I przerabiamy: plisy zapięcia dotychczasowym wzorem, reszta oczek ściągaczem 2p./2l. Po przerobieniu 7rz. zakańczamy z każdej strony oczka plis zapięcia - po 8o. z każdej strony, i przerabiamy samą plisę dekoltu ściągaczem. Gdy plisa ma ok.12 cm - zakańczamy wszystkie oczka.
 
Zaginamy ją do środka i przyszywamy do dekoltu.
 
Pozostaje już tylko przyszyć guziki :-)




Komentarze

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty