Żakardowy w stylu islandzkim

 Skończyłam sweter w stylu islandzkim - z żakardowym okrągłym karczkiem.

Islandzkie swetry robione są z islandzkiej wełny - jak sama nazwa wskazuje ;-) a ona niestety gryzie - chociaż jest piękna i naprawdę ciepła. Ten zrobiłam z Nepal Dropsa - o wiele milszej w dotyku. Wyszło mi 9 motków szarej, 2 niebieskie i po trochę jeszcze z 2 widocznych kolorów. Druty nr 4,5 i 4 na ściągacze.

Robiłam od góry, na okrągło. Wzór nazywa się "Hela" i to jest tradycyjny wzór swetrów z islandzkiej wełny. Ja go trochę zmodyfikowałam bo miałam cieńszą włóczkę - no i miał być golf. Oryginalny opis jest dostępny na Ravelry (za darmo w kilku językach, ale niestety nie po polsku).

Żakard jest jak widać kolorowy, ale jednocześnie występują zawsze tylko 2 kolory, więc  nie jest aż taki trudny :-)


Komentarze

  1. W takim zestawie na Islandię śmiało można jechać :) Ale się sesja ze śniegiem udała! Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty