Prosta czapka i komin - opis wykonania

Czapka z odwijanym dołem, na średni rozmiar głowy - ok. 54 - 56 cm, oraz komin - ok. 64 cm w obwodzie i 38 cm długości.

Czapka.
Robiłam na drutach nr 5 z połączenia nitek  Sky i Brushed Alpaca Silk (Drops) a potem Carnival Hobbii i Brushed Alpaka. Ale oczywiście może być jednokolorowa.
Najpierw próbka! Ja przerabiam luźno i u mnie lekko naciągnięta próbka daje 14o. na 10 cm (jak bardzo naciągnięta to zależy czy chcecie czapkę bardziej czy mniej dopasowaną.
Na druty z żyłką nabrałam 76o. i zamknęłam w kółko. Dla połączenia pierwsze i ostatnie oczko przerobiłam razem na prawo. Dalej w okrążeniach robiąc pętelkę "magic loop" wzorem 2o. prawe/3 o. lewe - przez ok. 10 cm.

Prosty sposób na elastyczny początek robótki - nabieram oczka na 2 złożone ze sobą druty, potem 1 wyciągam i przerabiam normalnie 😊 
 
Po ok. 10 cm zmieniam nitkę Sky na tęczową Carnival i zmieniam też wzór: 1(pierwsze) okrążenie ściągaczem jak poprzednio, 2 (drugie) okr. - same prawe.

To jest lewa strona. Będzie można nosić na obie, bo obie są ładne :)
Chciałam żeby po wywinięciu czapka miała ok. 23-24 cm - oczywiście w przybliżeniu, bo zawsze można wywinąć bardziej Obliczyłam że modelowanie główki czapki zajmie mi ok. 6cm na wysokość - zatem po przerobieniu 24 cm zaczynam zamykać oczka na główkę czapki. Zawsze staram się dopasować zamykanie oczek do wzoru, tutaj mam 15x powtórzony motyw z 5o. zatem zamykam równomiernie 15o. - po 1o. w każdym pasku wzorem francuskim (czyli co co piąte oczko). Następne trzy okrążenia przerabiam bez zamykania i w kolejnym (czwartym) okrążeniu znowu zamykam 15o. - tym razem wychodzi co czwarte oczko. I znów 3 okr. prosto. W kolejnym okr. zamykamy 15o. - 3 okr. prosto.
 Jak widać zgubiły nam się już paski wzorem francuskim, teraz już przerabiam same prawe. Gdy oczek na drucie jest mało dla wygody wyciągamy z drugiej strony drugą pętelkę magic loop - chyba że ktoś woli druty pończosznicze.

Kolejne 3 okr. prosto i znowu zamykam 15o. - teraz już wszystkie oczka przerabiam jako 2 razem na prawo. Zostało nam na drucie 15o. - ucinam nitkę, nawlekam na igłę i przekładam oczka na nitkę. Ściągam mocno i zaszywam.
Gotowa czapka ma długość 30 - 31 cm bez odwijania. 
 
Tak wygląda na obu stronach.

Komin:
Brushed Alpaca Silk Dropsa (ok. 1,5 motka) + Carnival Hobbii (1 motek). Druty nr 5,5. Nabrałam 90o. - komin ma ok. 64 cm w obwodzie i 38 cm długości. Wzór: 3p./2l. Robiony na okrągło, na drutach z żyłką.
 
A czapka bez odwijania i na "lewej" stronie wygląda tak :-) 
Uff! Dobrnęliście do końca? 😀 
 
Jeśli udało mi się Cię zainspirować, albo namówić do powrotu do dziergania, jeśli skorzystałaś/eś z moich wzorów czy opisów - będzie mi miło jeśli docenisz moją pracę symboliczną wpłatą 💵 😉
 
Z góry dziękuję! KLIK ➡️ buycoffee.to/robotkizdzichy

 

Komentarze

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty