Letni kardigan wg Dropsa

Skarpetek na drutach nie robię ale włóczki skarpetkowe mają fajne kolory :-) Tylko trzeba je z czymś połączyć bo są cieniutkie - i tutaj Kid Silk jest niezastąpiony!

Kardigan wg wzoru z Dropsa z połączonych nitek Fabel (nr koloru 623) i Kid Silk (u mnie nr 40). Wyszło mi mniej niż w opisie bo 4,5 motka Fabel i 4 motki Kid Silka na rozmiar M.

Druty nr 5 i 4 (na ściągacze). Przerabia się go luźno (w opisie 5,5), jest więc leciutki no i szybko przybywa 😊

 Ja do opisów wykonania podchodzę raczej swobodnie, korzystam z niektórych wskazówek ale w efekcie i tak przeważnie robię po swojemu. Przede wszystkim wg wymiarów które chcę osiągnąć i na podstawie SWOJEJ próbki. W opisach Dropsa bardzo często w swetrach które nie mają być zbluzowane, nabiera się dużo więcej oczek na ściągacz - w stosunku do reszty korpusu. Nigdy już tego nie robię - posłuchałam raz i po krótkim okresie noszenia swetra miałam falbankę zamiast ściągacza... Ściągacz i tak się rozciągnie, nawet jak zrobiony jest na cieńszych drutach. Można dodać kilka oczek - ale nie 30!

Plisa zapięcia wykończona jest pikotkami. Pikotki zrobione są na drutach, opis wykonania jest niezbyt zrozumiały - ale już kiedyś takie robiłam i na stronie Dropsa jest też instrukcja wideo jak takie pikotki zrobić: https://www.garnstudio.com/video.php?id=1700&lang=pl... i tu już wszystko jasne! 😊
 
W ogóle to jestem fanem filmików z Dropsa bo są czytelne, krótkie i bez głosu więc nie ma problemu że czegoś nie zrozumiemy 😉 Denerwują mnie osobiście przegadane filmiki z YouTube, bo przecież po to jest filmik żeby przede wszystkim ZOBACZYĆ jak coś się robi 😊

I jeszcze uwaga do plisy zapięcia - wg opisu plisa robiona jest w 2 częściach i łączy się na środku z tyłu (pewnie ją trzeba zszyć, ale tego nie napisali) - nie mam pojęcia po co?... Zrobiłam w całości. Sweterek zapina się na 2 guziczki z masy perłowej. Tył jak widać na zdjęciach jest dłuższy niż przód, a na bokach są małe rozcięcia.
Oryginalny opis wykonania - TU.



Komentarze

  1. Pomysł z połączeniem skarpetkowej włóczki z moherem - świetny! Ciekawie wygląda w dzianikach, no i sposób 'pogrubienie' cienizny, żeby nie przerabiać wykałaczkami - muszę go kiedyś zrealizować :) Również lubię nieme filmiki Dropsa, bo jeszcze na tych grubaśnych włóczkach przerabiają, żeby dobrze było widać. (A w tych przegadanych z YT wyłączam głos ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty