Nordstrand sweter

Golf z okrągłym karczkiem przerabiany od góry do dołu, na okrągło wg wzoru Filcolany.

Ja zrobiłam go z Nepal Drops - wyszło mi 11 motków (55 dag) czarnej i niecałe 2 motki beżowej. Druty nr 4,5 i 4 (ściągacze).

Robiłam rozmiar L bo chciałam żeby sweter był luźny - i jest, a opis wykonania można znaleźć tu: http://filcolana.dk/da/node/1810 

Jest po duńsku, angielsku i niemiecku. Jest napisany łatwym językiem wg mnie (a moja znajomość angielskiego jest na poziomie komunikatywnym ;-) Jak znajdę czas jeszcze przed Świętami to postaram się napisać - może nie tłumaczenie, ale obszerne wskazówki do opisu dla tych co się boją że sobie nie poradzą z angielskim ;-)



Większość oczek na okrągłym karczku dodaje się zanim zaczniemy żakard, co ułatwia dzierganie a poza tym można wyrobić dekolt (podwyższyć tył) rzędami skróconymi, dzięki temu golf lepiej się układa. Sam żakardowy karczek jest szeroki i wygodny. Rękawy wszyte są niżej. 

To tyle z pierwszych uwag. Sweter bardzo ciepły! :-)




Komentarze

  1. Piękny sweter, aż chce się nim otulić. Od dłuższego czasu rozmyślam o czymś takim dla siebie. Poczekam na Twoje wskazówki, bo nigdy nie dziergałam swetra z okrągłym karczkiem. Pozdrawiam i wesołych świąt.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna piękność. Wesołych świąt.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie! Cieplutkiej zimy w tym ciepłym swetrze życzę!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty