Kominiarka

 Czapka - kominiarka z wełny Snow Drops :-)

Ostatnio widzę coraz większą popularność takich czapek - czasem odsłaniają całą twarz, a ta jak widać tylko oczy. Nie jest dla mnie - zabrałam ją na śnieg żeby zrobić ładne zdjęcie 😁

Włóczka (wełna 100%) Snow Drops - 15 dag, druty nr 7.

Robi się ją prawie tak samo jak zwykłą czapkę, czyli na okrągło od dołu, ja zrobiłam ściągaczem 2p./2l.

Nabrałam na druty 56o. i przerabiałam na okrągło do wysokości 20 cm. Teraz zakończyłam 20 o. (dziura na oczy) i w następnym okrążeniu nabrałam nowe 20 o.

Po przerobieniu 34,5 cm mierząc od dołu zaczęłam zakańcza oczka na główkę. Zaznaczyłam sobie 4 paski prawych oczek równomiernie na obwodzie i zakańczałam po 8 o. w co drugim okrążeniu (czyli przed i po zaznaczeniu). Ostatnie 16o. przełożyłam na nitkę i zaszyłam. 

Cała czapka ma ok. 40 cm wysokości i jest na głowę ok. 57 cm.

 

Można ją sobie oczywiście odwinąć - raz lub dwa i wtedy jest jak zwykła czapka :-)


Komentarze

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty