Oversizowy, z warkoczową plecionką

 Sweter z włóczki Nepal Drops o prostym kroju typu oversize.

Włóczki (Nepal Drops) wyszło mi 75 dag, sweter jest dosyć długi - 70 cm. Druty nr 4,5 i 4 na ściągacze.
Sweter nie ma podkroju pachy, rękawy zakończone są prosto (bez główki). Mały, okrągły dekolt wykończyłam ściągaczową plisą.

Opisu wykonania nie będzie ale zrobiłam kilka filmików ze wskazówkami, wrzucałam już je na swoją stronę na FB ale przypomnę żeby było wszystko w jednym miejscu :-)

Tu rozpisana ilość oczek w tym konkretnym wzorze - ale liczbę oczek lewych możemy sobie zrobić dowolną, byle parzystą. Warkoczyk pomiędzy - też nie jest konieczny :-)

Tutaj filmik jak robię warkoczowe (irlandzkie) plecionki 🙂 

https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/205355975048301

Jak widać nie stosuję druta pomocniczego, przekładam oczka. Na lewej stronie przerabiamy oczka tak jak wychodzą. Warkoczyk jest z 4o. i skręca się co 4 rz.
 
 
A tutaj instrukcja jak dołączyć w robótce nitkę z nowego motka bez węzła - dofilcowując końcówkę. Znacie? 🙂 -> https://www.facebook.com/tojazdzid/videos/941728723368933
Sprawdza się tylko przy wełnie, szczególnie przy tej grubszej. Tą metodę stosowałam również przy czarnej kamizelce, dzięki temu nie ma na lewej stronie ani jednego węzła.
 
 
 
zaokrąglenie podkroju dekoltu wyrobione rzędami skróconymi. Dekolt jest mały, okrągły i zaczęłam go wyrabiać 14 rz. przed końcem przodu. Czyli 14 rz. od góry (tj. ok. 6 cm) 🙂
Liczby są oczywiście przykładowe, bo zależy ile oczek macie na drucie i jaki głęboki dekolt chcecie zrobić - bardziej chodzi o zasadę. Po zszyciu ramion nabiorę oczka na plisę wykończeniową - narzut robiony przy rzędach skróconych przerobię razem z poprzedzającym oczkiem - nie ma wtedy dziurki.
 
 
 
PS. będzie mi bardzo miło jeśli docenisz moją pracę wirtualna kawką 😊

buycoffee.to/robotkizdzichy

Komentarze

  1. Świetny <3
    Bardzo mi się podoba <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekny, dziękuję za wskazówki.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kot najpierw poszarpał spodnie, tylko patrzeć jak sweter pozaciąga 😉
    A tak serio to sweter piękny, dobrze dobrana włóczka i kolor do tej plecionki - ładnie się to wszystko prezentuje. Wykonanie jak zwykle perfekcyjne.
    (Proszę kota wymiziać porządnie ode mnie 🤗)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem czy uda się dodać komentarz... Świetny sweter. Piękny wzór. Robiłam już kiedyś z włóczek Drops . Są bardzo fajne w robocie, zarówno te grubsze, jak i cienkie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało się! :-) Ja również bardzo lubię włóczki Dropsa i dużo z nich robię - bardzo korzystny stosunek jakości do ceny! A już jak mają promocje to w ogóle ;-) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Prześliczne rzeczy Pani dzierga. Nie mogę wyjść z podziwu. Sama też dziergam od kilku lat ale u Pani to mistrzostwo, do którego mi daleko.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty