Island Sweater

 Dostałam niedawno do zrobienia trzy swetry męskie, które ktoś zakupił na stronie Kit Couture - nie do końca zdając sobie sprawę że to zestaw do samodzielnego wykonania :-) Ten jest pierwszy.

Zrobiony jest z wełny islandzkiej - grubej i bardzo ciepłej, jednak nieco drapiącej, więc nie polecam dla wrażliwców. Jednak takiego grubego swetra nie zakłada się na gołe ciało więc jak najbardziej da się nosić! Wiem bo mam sweter z takiej wełny :-)

W zakupionym zestawie dostajemy wełnę w odpowiedniej ilości na dany rozmiar - to jest XL (męski) więc w sumie wełny wyszło ok. 70 dag. Do tego opis wykonania (po angielsku albo duńsku), schemat (jeśli trzeba), markery, igłę do zszycia i firmową naszywkę. Mogą być też w zestawie druty.

Ten model będzie miał dodatkowo moje logo :-) 

Sweter robiłam na drutach nr 7 i 5,5 (ściągacze). Przy okazji dowiedziałam się że metoda dziergania kolorowych powierzchni każdy z własnego motka nazywa się "intarsja" - dotychczas kojarzyło mi się to ze starą metodą zdobienia drewnianych mebli :-)

Na mnie jak widać trochę za duży... :-)) A tak wygląda z tyłu. 


Ten jest najłatwiejszy więc poszedł na pierwszy ogień, z pozostałymi się jeszcze trochę napracuję.

Komentarze

  1. Już z wyglądu ciepły i grzeje:) A intarsją nazywamy umieszczanie jednego materiału w drugim; fakt najczęściej w drewnie - drewna , masy perłowej, kamienia....

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty