Na głowę

 Dzisiaj opaska - bardzo popularna ostatnimi czasy, a'la turban. Jest bardzo łatwa do wykonania bo robi się ją prosto, dowolnej szerokości i potem zszywa.

Tą zrobiłam z alpaki (nie dropsowa, taka trochę grubsza, z domowych zapasów) połączonej z Kid Silkiem - potrzeba ok. 50g alpaki i pół motka moherku. U mnie druty nr 4,5, ściągacz pojedynczy.

Opaska miała być szeroka - ma ok. 16 cm bez rozprostowywania ściągacza - nabrałam na druty 33 o.

Robimy pasek odpowiedniej długości, tak żeby ładnie się trzymała na głowie (najlepiej przymierzać w trakcie roboty) i zakańczamy oczka. Następnie składamy wzdłuż na pół, bez przekręcania i krótkie końce wkładamy jeden w drugi jak na zdjęciu poniżej. Zszywamy, odwracamy i gotowe! 😊


Druga rzecz na głowę to czapa z bardzo grubej wełny - Wool And The Gang przerabiana podwójnie. Druty nr 20.

Na czapkę wychodzi 1 motek 200g.

Czapka jest całkiem prosta, zrobiona dżersejem na okrągło - największy problem to przerabianie na okrągło na drutach nr 20 ;-) te drewniaki na zdjęciu są jak widać proste i dzierga się na nich całkiem dobrze no ale nie na okrągło ;-) Mam już plastikowe 20 na grubej "żyle" i bardzo ciężko przechodzi nitka. Kupiłam teraz Pony - widoczne na zdjęciu. I o ile sam drut jest niezły to żyłka fatalna... tak że ciągle szukam przyzwoitych drutów w tym rozmiarze.


PS. będzie mi bardzo miło jeśli docenisz moja pracę wirtualna kawką 😊

buycoffee.to/robotkizdzichy


Komentarze

  1. Piękna i modna w tym sezonie opaska. Czapka też extra 👌

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie szukałam przepisu jak ją zrobić i pomyślałam o Pani :). Wchodzę na bloga, a tu :mówisz i masz" :). Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty