Archiwalne opisy - cz1.dla dzieci.

Zanim w 2012r. zaczęłam prowadzić bloga tutaj przez kilka lat pisałam na Onecie - przeniosłam się, bo miałam tam za mało miejsca. Ponieważ nie dało się go "zmigrować" zostawiłam stary blog aby pełnił rolę archiwum - zebrało się na nim sporo moich prac, trochę wiedzy i pomysłów.
W najbliższym czasie platforma blogowa (która zdążyła już w międzyczasie zmienić nazwę) zamyka się całkowicie. Znikną więc niestety też moje stare wpisy, zdjęcia, opisy wykonania itp.
Postanowiłam zachować niektóre, te bardziej (wg mnie) udane :-) Skopiuję je tutaj, żeby można je było kiedyś znaleźć.
Dzisiaj - dziecięce (niemowlęce) trampeczki szydełkowe i komplet truskawkowy na drutach.

Wiosenne trampeczki.

13 marca 2007
 Widziałam je już w zeszłym roku – dziewczyny z forum robiły, a teraz zachciało mi sie spróbować czy umiem i ja takie zrobić  – moje są takie:
 
robiłam je ze zdjęcia, szydełkiem nr 3 z wełny Merino 2000 (Lana Grossa) – mięciutka, nie drapie, a akurat z niej miałam potrzebne resztki).
Zaczyna się od podeszwy:
10 o. łańcuszka obrabiamy dookoła półsłupkami na końcach łańcuszka po 3 półsł. w jedno oczko. Robimy 6 okrążeń dodając w każdym okrążeniu na krótszych bokach po 2 – 3 o. Owalna podeszwa ma u mnie 9,5 cm długości.
Teraz robimy rant – bez dodawania 4 okrążenia półsłupków, w pierwszym okrążeniu zaczepiamy półsłupki o jedną, wewnętrzną nitkę pop. rzędu – wtedy ładnie się układa pod kątem prostym.
Górę półokrągłą zrobiłam osobno: w pętelkę z nitki 7 słupków, zacisnąć nitkę, odwrócić i w każdy słupek zrobić 2, odwrócić i jeszcze 2 rzędy półsłupków – w pierwszy dodając jakieś 4 półsłupki. To półkole przyszyłam do rantu podeszwy na okrętkę tą samą nitką. Do tego dorabiamy półsłupkami górę trampka która przechodzi w język – 4 pierwsze rz. doczepiamy do boków, a dalej już prosto (język) odejmując na bokach po jednym półsłupku.
Teraz dorabiamy bok (cholewka)- musi zachodzić ok. 1 cm na to co już zrobiliśmy. Od 3 rz. dodajemy z każdej strony 3 x po 1 półsłupku jednocześnie robiąc 3 dziurki z każdej strony (1 o. łańcuszka, ominąć 1 o. pop. rzędu). Moja cholewka ma 9 rz. półsłupków – w ostatnim rzędzie na końcach odjąć po 1 półsł. na zaokrąglenie. Boki wykończyłam 1 rz. półsłupków kolorem czerwonym.
Jak widać moje trampeczki wyszły na spacer do parku…

Truskawkowy komplet.

22 lutego 2011
Taki komplecik już robiłam w ubiegłym roku, ten jest nieco większy (na 96 cm wzrostu) i z innej włóczki więc kolory ma bardziej soczyste
 
włóczka to mięciutki akryl Comfort (Inter Fox) w kolorach czerwonym i jasna oliwka. Wyszło więcej włóczki niż na poprzedni komplet bo Comfort jest grubszy (i mniej wydajny) niż Jeans, chociaż też robiłam na drutach 3,5 – 4 motki czerwonej, 2,5 oliwkowej i niecały jeden motek białej na kropeczki.
Wzór szaliczka podałam tutaj – na szerokość miałam 27 o. (15 cm) na długość ok. 110 cm. Sweterka nie będę opisywać bo mi się nie chce… za dużo roboty i pisania, ale zrobiłam  
Opis czapeczki:
Czapka jest zszywana bo nie chciało mi się robić na okrągło ale jak ktoś lubi to nie ma przeszkód, trzeba tylko odjąć dwa oczka brzegowe.
Na druty nr 3,5 nabrać 77 o. i przerobić włóczką oliwkową 3 rz. oczek prawych zaczynając od rzędu parzystego (na lewej stronie). Zmieniamy włóczkę na czerwoną i robimy wzorem gładkim z białymi kropeczkami (1 o. wł. białą, 5 o. czerwoną – powtarzać, 2 rz. czerwoną i kolejny rząd z kropeczkami tak żeby wypadły na środku w stosunku do poprzedniego rz.). W ten sposób przerabiamy prosto 31 rz. (licząc od początku) w kolejnym rz. zamykamy równomiernie na całej szerokości 3 o. Po przerobieniu 33 rz. przestajemy robić kropeczki i zaczynamy zielone listki-ząbki. Listków jest 6 – tutaj schemat. Kratki zaznaczone na czarno to miejsca zamykania oczek: 1 x 6 o.,  rz. na lewej str. bez zamykania i w każdym następnym rz. 10 x po 6 o. Po przerobieniu 45 rz. na drucie pozostaje nam 8 o. włóczką zieloną – przerabiamy jeszcze 4 rz. prosto, odcinamy nitkę i ściągamy nią oczka. Zszywamy szew czapeczki.
Czapka jest na obwód główki ok. 46-49 cm, wysokość 18 cm.
 Przerabiam dość luźno, próbka: 18 o. = 11 cm i 25 rz. = 10 cm

Komentarze

  1. Tyle pracy nie może się tak po prostu rozpłynąć!
    Trampki😍👍! Jestem świeżo upiczoną babcią wnuka. Opis bardzo mi się przyda. Dziękuję😃

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo często odwiedzam i stary blog, i znam prawie całą galerię prac. Lubię je przegladać, a czasem jkiś detal wpadnie w oko, który natchnie na jakieś czyny. Schylam czoła przed takimi jak ty ,Zdzisławo, projektantkami co to udostępniacie za darmo schematy swoich prac i jeszcze doradzacie. Błagam w imieniu wielu "fanek' twojego blogu, abyś chciała jak njawięcej swoich prac przerzucić na teraźniejszy blog. Pozdrawiam serdecznie z Wilna.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty