Poprzeczny karczek

Zaczęłam sweter z włóczki Nord (Drops) i przybliżę trochę szczegółów konstrukcji (na życzenie czytelniczek ;-) Jest to trochę ryzykowne z mojej strony bo nie jestem do końca pewna czy mi to wyjdzie tak jak sobie wymyśliłam... ale cóż, jak ktoś nie lubi ryzyka to niech poczeka na efekt końcowy jeśli jakiś będzie i wtedy będzie już wszystko wiadomo! 😀 Sweter będzie zapinany, a ja noszę rozmiar 38/40 i taki mam nadzieję mi wyjdzie ;-) Nie jest to konstrukcja prosta i łatwa, wymaga trochę wprawy w dzierganiu - trzeba umieć robić warkocze i rzędy skrócone np. ale wskazówki do powyższych da się znaleźć we wcześniejszych wpisach na moim blogu ==> wyszukiwarka w prawym górnym rogu.

Przerabiam podwójną nitką na drutach nr 4,5 - podwójną dlatego, że poza poprzecznym karczkiem sweter będzie jeszcze cieniowany innym kolorem, ale o tym później.

Na karczek nabrałam 49 o. i przerabiałam w poprzek (->strzałeczka) formując kształt za pomocą rzędów skróconych.
Przerabiałam kolejno: 3o. dżersejem lewym, 15 o. warkocz potrójny, 3 o. dżersejem lewym, 8 o. warkocz zwykły, 20 o. wzorem francuskim, 1 o. brzegowe. Na początku nie ma oczka brzegowego - przerabiam wszystkie oczka tak jak wychodzą po to, żeby brzeg był bardziej rozciągliwy. Warkocz potrójny krzyżuje się  w co 8 rz. (na zmianę raz z prawej raz z lewej strony po 5 o.), warkocz zwykły - w co 10 rz.
Rzędy skrócone robiłam tylko w części wzorem francuskim (warkocze przerabiałam cały czas prosto): 6 rz. zwykłych - do końca, *pierwszych 14 o. - narzut i z powrotem, pierwszych 6 o. - narzut i z powrotem, 2 rz. - do końca, pierwszych 14 o. - narzut i z powrotem, pierwszych 6 o. - narzut i z powrotem, 4 rz. - do końca* - powtarzamy sekwencję tych rzędów przez cały karczek, skończyłam 6 rz. zwykłymi, do końca.
 Tak przerabiany karczek ma u mnie 130 rz. u góry (pod szyją) a 290 rz. w dolnej części. Długość karczka mierzona na sobie :-) zapewne nie każdemu będzie pasować - trzeba mierzyć! U góry to jest ok. 60 cm - rozciąga się, więc dlatego około. Nie zakańczałam oczek karczka bo będzie jeszcze plisa zapięcia - przełożyłam na agrafkę.

Teraz trzeba mierzyć i podzielić dół na części gdzie będą dorobione rękawy, tył i przody - teraz już z góry na dół. Ja zostawiłam na rękawy po 29 cm, a na tył 41 cm. Pod każdą pachą dobrałam nowych 7 o. i z pozostałych części karczku nabrałam oczka na tył i przody.
c.d.n. ;-)

Komentarze

  1. 38/40? Takiego rozmiaru można pozazdrościć! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się bardzo ciekawie. A jak sprawuje się włóczka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robi się z niej dobrze - tyle mogę na razie powiedzieć. Miękka, nie gryzie, nie rozwarstwia się.

      Usuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty